måndag 27 september 2010

Ny vecka....

nya utmaningar! För mig blir det att hålla liv i bloggen, å det är inga problem, är på "G" helt klart. Vår senaste familjemedlem är vår lilla vovve, Ztella som är utav rasen Dvärgpincher, ett energiknippe utan dess like! Jag har hund för sällskaps skull är absolut ingen utställningsmänniska, tar gärna promenader å hon är med för det mesta över allt. Visste ni att dvärgpinchrar förr i tiden användes till att fånga råtter på båtar...... å kvick är hon! Hon är 1 år och ena örat upp å andra ner, charmig till tusen! Ztellas bästa vän är katten Birger, som fogar sig i allt som lilla vovven hittar på, tänk att en katt har ett sådant tålamod!

Hästar finns oxå, just nu här hemma 3 st, en ridhäst, ett avelssto och en 1 åring, vi hoppas nu på föl till våren, dessa är så underbara att få! Vår dotter Emma har egen verksamhet i Arboga med hästar, jag födder upp å efter 1 år tar hon vid å gör resten. Vill man se vad hon å sambon sysslar med så kolla www.granongard.se

Eftersom vi har jordbruk så finns det oxå 200 kor på gården, många maskiner och många anställda som jobbar hos oss! Mer om detta återkommer jag med senare.

Jag älskar att läsa, är nog lite allätare av allt med böcker, har ca 300-400 böcker i min egen lilla vrå! Just nu läser jag mkt deckare, tycker vi har fantastiska svenska deckarförfattare! Jag finns också på Facebook, tänk att jag har hittat många gamla kompisar där! Så roligt att "träffa" alla och hålla kontakt på det viset.
Håller som bäst på att planera en resa till Stockholm i Oktober, sonen bor där och han har fyllt år, så försöker att få ihop hela familjen för en helg där, inte lätt men jag jobbar på med det, alla har ju alltid något för sig och med 4 barn med sambosar å familjer så krävs det att man bokar helg i tid..... vi ska bara umgås, äta och dricka gott, gå på något museum. Stockholm är en fantastisk stad, tycker jag!

Hoppas eran måndag har varit bra, min har varit det! Kram

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida