onsdag 29 september 2010

Vilken dag ......




.... vi har fått, strålande solsken och ingen blåst! Jag har tillbringat förmiddagen på vårat "paradis"! Grävt om en rabatt och börjat lägga ett stenparti vid en trapp. Vi köpte gården för ett år sedan och har under sommaren försökt att komma på vad vi ska göra. Det finns ett bostadshus, en lillstuga och tre mindre hus. Tankarna nu är att vi hyr ut bostadshuset, använder lillstugan själv och de andra husen har våra barn tillgång till. Stället ligger vid en sjö där vi både kan fisk, åka båt, ro båt, bada och fiska kräftor i augusti, med andra ord ett Paradis!
När vi köpte stället var det med inventarier, så jag har fått en liten guldgruva med gamla saker, hittade ett avgångsbetyg från 1902, ramade in och nu hänger det på väggen, mkt åldrigt porslin och många möbler.
Under eftermiddagen ska jag på födelsedagsuppvaktning och senare på möte med hästklubben som jag är med i!
Hoppas ni har en bra dag! Jag har det alldeles strålande! Kram Iréne




5 kommentarer:

Klockan 29 september 2010 kl. 05:01 , Blogger Viola sa...

Vad glad jag blev över din rara hälsning, och vilket underbart och unikt hus du bor i ...det röda huset..är det ett boende till som ni har...kanske som vi...ett vattenhål som vi kallar vårt andra hem för, nu får du gå in på andra bloggar och lämna kommentarer så dom upptäcker din nya fina blogg, vi höres,

kramen VIOLAN

 
Klockan 29 september 2010 kl. 11:40 , Blogger Lily sa...

Så vackert hus ni har..

Kram Lily

 
Klockan 29 september 2010 kl. 13:18 , Anonymous Anonym sa...

Tack för att du hittade till mig! Så roligt med en ny bekantskap. Nu ska jag tassa runt hos dig...

Kram Eva-Mari

 
Klockan 30 september 2010 kl. 01:10 , Blogger  MårsArt sa...

Välkommen in i bloggvärlden!
Har läst "ifatt" hos dig nu.
Själv har jag funnits här drygt ett år.
Ett så otroligt vackert hus du bor i!
Spännande med historien runt ett sån´t gammalt hus.
Kram
Agneta

 
Klockan 30 september 2010 kl. 03:33 , Blogger Stina sa...

Hej!

Vad kul att du kikade in till mig.:-)

Men vilken härligt hus ni har. Där skulle jag trivas ser jag. Kram Stina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida