söndag 5 februari 2012

Drottning Blanka å kalla vindar!

Hej alla bloggvänner!
Oj vad kallt vi har haft det, ner till -25 här hos oss!  Jag har dock varit ute på uppdrag..... å varit modell för en dag! Älsta dottern Linda jobbar som stylistlärare på Drottning Blankas gymnasium i Trollhättan, ett ny skola som har än så länge 2 linjer, en i beteendevetenskap och en i stylistutbildning!
 Så här sitter jag modell till den blivande stylisten Sarah, är så kul, jag har prövat på detta några gånger, kanske inte så konstigt i och med att Linda grejar med detta jämt å ständigt! När Linda gick sin utbildning i Stockholm, var jag där ett par gånger och satt modell för henne, när examensprovet skulle göras, då blev jag sminkad till en slagen kvinna med rivsår i ansiktet, blåmärken här å där, ett skott i bröstet som gick ut i ryggen, igenmurat öga..... såg riktigt misshandlad ut! Här på bilden får jag en vardagsmakeup lagd! 
 Nu till något helt annat, har haft de små goa killarna här under lör-sön, det bästa de vet är att få åka efter morfars fyrahjuling på pulkor! Fart å fläkt ska det vara!!

Någon som däremot helst kryper ner under en filt när det blir minusgrader ute är lilla Ztella! Fast vem skulle inte vilja göra det?

Och så har vi det här med Melodifestivalen...... alltså något av det sämsta jag hört på många år, vad är det för skit!? Hoppas att det blir bättre i de kommande omgångarna!!

Nu är det lite uppröjning som gäller när de små har åkt hem, sedan intar jag nog soffan en stund!

Ha en fin kväll! Kram Iréne

Etiketter: ,

14 kommentarer:

Klockan 5 februari 2012 kl. 07:59 , Blogger annika sa...

Så roligt att sitta modell till sin dotter! Kul att få lite olika sminkningar. Den du beskrev verkar väl dramatisk :) Kom just på att ena sonens sambo gick en typ sminkutbildning för några år sen i Stockholm.

Fart och fläkt ska det tydligen vara för dina barnbarn :)

Kram

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 08:06 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Vad härligt att bli lite ompysslad, och där under filten skulle jag också kunna mysa dessa kalla dagar
Ha en skön kväll

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 08:12 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Kul att få vara modell för en dag, men jag trodde att det var för att bli vacker inte för att se misshandlad ut...men denna gång var det ju inte samma tema;-)

Kallt är det och jag som alltid är frusen känner att jag helst vill göra som Ztella=)

Här glömde vi bort att det var Melodifestivalsdags och hann bara se när de visade snabbrepriserna.

Ja det blir soffan en stund ikväll. Ha de fin kväll och en bra start på veckan!
Kram,
Regina

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 09:18 , Blogger Elzie sa...

Vad kul att bli sminkad så fint. Hade varit kul att se dig som misshandlad med kulhål och allt, hihi!!
Ja den Melodifestivalen! Varje år säger Christer Björkman att NU har vi det bästa startfältet på många år men vad blir det? Jo, just SKIT som du skriver. Om bara inte den där "målade" ynglingen hade gapat så på låten så hade den nog varit riktigt fin. Men vad var det Flincken framförde? Eller Serneholt? Usch, man blir besviken.
Ja, nu vill jag vägra vinter! Är så trött på kylan och snön och tänk!, idag snöade det här på em. Vad är detta???
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 09:23 , Blogger Solstrimmor sa...

Så kul att se bloggerskan själv på bild. Måste vara roligt att vara modell och bli sminkad!
Nog är det vackert på vintern, men jag håller med... sommaren är bäst:)

Jag tyckte Loreen var superbra igår! Tänk så olika man kan tycka!!

Ha det gott!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 09:24 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Såå kul att få vara modell!! Bli ompysslad!!
Ja du..denna melodifestival..säger då det!!
Här har också varit kallt. men idag var det "bara" -5c..men kallt ändå..brr...
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 09:41 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Tack för titt!! Vi matar så pass så det beror nog på att gräset är grönare på andra sidan,hihi.Va kul att vara modell så!! Låter jättespännande. Du jag håller med dej på melodifestivalen,blää..Kramis Gunilla

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 10:42 , Blogger Tre Tanter sa...

Så härligt att få sitta modell och bli ompysslad!

kram 3 tanter

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 11:05 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så ljuvligt att bli sminkad! Härligt att ha en dotter som kan fixa till, det skulle jag verkligen behöva!
Vinterkramar Eva

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 13:09 , Blogger hemtrevnad marie sa...

Hej vännen!, Jodå både bord och stolar är till salu...stolarna 3000 kr för 6 st och slagbordet 3900kr, det lilla bordet med spetskanten kostar 1900kr, hoppas bli klar med "din" rullis i morgon, om du vill ha den, har lite kvar vid taket och planen framför...stackare som väntat såå länge!
kraam

 
Klockan 5 februari 2012 kl. 13:40 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Din dotter Lindas jobb låter kul och vad trevligt för dig att bli modell för en dag:)

Jag kan tänka mig att barnbarnen tycker det är kul att åka pulka efter morfars fyrhjuling!

Ha en trevlig kommande vecka,

Kraam Jenny

 
Klockan 6 februari 2012 kl. 04:25 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Skulle behöva en total makeover jag! Som varade i länge. Kul att få vara med om det.
Kalla vindar ja, det har vi här också, kalla, iskalla vindar och mulet.
Agneta kram

 
Klockan 6 februari 2012 kl. 08:23 , Blogger VillaKarlslund sa...

Vilket lyx att ha nån som kan fixa till lite snygg make-up:)
Själv är jag dålig på det där ,kör med det gamla vanliga,mascara o rouge - klart! :)

Ha en bra vecka:)
Kraam Tina

 
Klockan 6 februari 2012 kl. 11:17 , Blogger Viola sa...

Vilde Malte fattar inte att han ska ha respekt för kylan även om han får kramper..men dagen har varit vacker och lindring i kylan men nu är det rejält kallt igen, underbar bild på vovven och vilken spännande utbildning...och häftigt att få stå modell :) ha en skön kväll,kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida