fredag 20 januari 2012

Oväntat besök!

Hej alla bloggvänner!
Vi har en så härlig dag här i Dalsland å Mellerud, sol, vindstilla å -7 grader!
Som jag skrev så har jag fått oväntat besök på mig..... Herr Tennisarm och Fru Hälsporre, tyckte det var dax att besöka mig...samtidigt!
 Så igår inhandlades detta skydd för armbågen, känns riktigt bra att ha det på! Jag kan ibland inte lyfta en sak för det känns som jag ska tappa det!
Fru Hälsporre har gjort sig påmind ett tag, så inlägget i skon har jag använt i en månad, tycker oxå det har blivit bättre!
Tennisarmen har jag nog fått av brukarens rullstol, den är elektrisk och vi kör den med ett handtag, har känt att det gjort ont och man har fått stannat och rättat ut fingrarna ibland!
Ja så nu är det inte mycket med kärringen..... tur i oturen så har jag lite nytt på "G" men det återkommer jag med;)!


Nu till något helt annat.... har fått en utmaning av härliga Gunilla med bloggen www.gunillasljusglimtar.blogspot.com

10 frågor att svara på och här kommer minna svar!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?  Då började jag jobba inom LSS som personlig assistent-
2. Vad gjorde du för 1 år sedan?  Då skottade jag snö haha!
Fem snacks du gillar? Äter inte så mycket sådant men jordnötter-röda ferraribilar går ned!
Fem sånger du kan utantill? Hihi så omusikalisk jag är så på sin höjd barnvisor, Blinka lilla stlärna-Bä bä vita lamm- Ekorren satt i granen-i ett hus vid skogens slut......
5. Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmijonär? Ge pengar till barn å barnbarn- renovera "Smultronstället" precis som jag vill ha det- betala alla lån- köpa en häftig bil- resa!
6. Fem dåliga vanor du har? Pedantisk (både bra å dåligt) man måste överbevisa mig till bristningsgränsen att en sak är bra- gillar inte oklippta gräsmattor kan tända till å bli arg för småsaker (som tur går det snabbt över)
7. Fem saker du gillar att göra? Umgås med mannen, barn å barnbarn - Blogga - läsa böcker- lösa korsord - gå på loppisar - äta gott med ett fint vin till!
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa? Högklackade skor typ stilett - kortkorta kjolar- rosa kläder- mysbyxor till jobbet - päls!
9. Fem favoritsaker? Min väska - min telefon - mitt smultronställe - min familj - datorn!
10. Och jag skickar vidare utmaningen till följande 10 st!

Japp lite om mig! Hoppas ni antar utmaningen, kul att få veta lite om er!
Helgen stundar till, ska på något roligt men det får ni nästa inlägg!
Ha en fint veckoslut alla goa vänner! Kram Iréne 

Etiketter:

12 kommentarer:

Klockan 20 januari 2012 kl. 02:23 , Blogger Linda sa...

Hahahaha, klockrent kära mor, "man måste överbevisa mig till bristningsgränsen att en sak är bra". Så är det =) Väskor ja, de gillar du, jag har förresten en hemma som jag tror du kommer tycka om! Puss

 
Klockan 20 januari 2012 kl. 02:40 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tack vännen för utmaningen, ska försöka ta mig an den i helgen!
Hälsporre har jag också drabbats av så jag kör med kudde och så har jag tagit Voltaren. Det har faktiskt blivit bättre. Stackare att du fått det, jag kunde aldrig tro att det skulle vara så besvärligt! Och tennisarm också! Ja, allt på en gång, hoppas nu verkligen att du blir av med problemen!
Ha en härlig helg ändå!
Kramar Eva

 
Klockan 20 januari 2012 kl. 04:21 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hej,blir rörd här över fina ord om mej!Ja vad kul att få veta lite mer om dej,en del lika faktiskt:)) Är också personlig ass fast jobbat på en gruppdostad emllan i 6 år sen ass i gen nu de senaste 6½ åren..Använder oss ej av rulstol men kan förstå bekymren där..Hoppas,hoppas dessa besöken försvinner fortast möjligt eller hur!Ka oxå bli jä---- arg,har temprament minsann.Men ej långsint precis...Ha en fin fredag Irene! Kramis Gunilla

 
Klockan 20 januari 2012 kl. 07:36 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Tack för den utmaningen!! Klart att jag antar den!! Skall bara fundera lite!!
Så kul att få veta lite mera om dej!!
Kurera nu armbågen och hälen!!!
Ha en mysig fredagskväll!!
Kram Annika

 
Klockan 20 januari 2012 kl. 11:37 , Blogger barbrok sa...

Tackar tackar, nu blir det till attt tänka!!
Hälsporre har jag provat på, inte kul!
Trevlig helg
Barbro

 
Klockan 20 januari 2012 kl. 12:54 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Tack för utmaningen
Ska ta tag i den i morgon.
Tennisarm har jag haft Testade faktiskt akupunktur & de hjälpte " Eller så var det tron på de" På mig gjorde det ont med akupungtur Kanske därför de gjorde susen. Ha en mysig helg
Kramisar
Sus

 
Klockan 21 januari 2012 kl. 08:11 , Blogger VillaKarlslund sa...

Halloj:)
Kul med utmaningar:)
Jag tar den men funderar lite:))
Hoppas du får ordning på arm och sporre:)
Ha en fin kväll
Kraam Tina

 
Klockan 21 januari 2012 kl. 08:33 , Blogger Elzie sa...

Det var otrevligt besök du har dragit på dig. Men kul att läsa lite om dig.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 21 januari 2012 kl. 08:52 , Blogger Cajsas Faster sa...

Trevligt!!

Men inte med allt det onda förstås;)

Ha det bra, Kram Marie

 
Klockan 22 januari 2012 kl. 01:44 , Blogger annika sa...

Allt på en gång! Kanske att kroppen vill säga något :)? Akupunktur hjälpte min arm.
Kul att läsa lite mer om dig.
Det ska bli kul att få läsa om vad det var för kul du gjorde i går.

Kram

 
Klockan 22 januari 2012 kl. 08:22 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det var roligt att läsa mer om dig, det är ju så, man "känner" varandra lite grand genom bloggen men så blir det lite påfyllnad.
Jobbigt med hälen och armbågen. Hoppas det lättar snart.
Agneta kram

 
Klockan 22 januari 2012 kl. 23:00 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Men va trist och värk dessutom på båda håll!!!Hoppas du blir bättre snart och snabbt!!!Jättekul att få läsa lite om dej!Jättegulligt att du nämner mej men jag känner att jag har ingen tid just nu jobbar som en galen nu!
Krya på dej!!
Kramar Lotta

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida