fredag 30 december 2011

Året 2011

Hej alla bloggvänner!
En värmande och knastrande brasa att sitta vid och tänka tillbaka på året som gått!
 Detta år har inneburit både glädje och sorg för vår familj, min älskade Far fick sluta sina dagar i början på sommaren. Han är mycket saknad av alla. Men glädjen till lille Vilgot som kom till oss i oktober lyser ju upp allt! Att ha tre älskade barnbarn är en stor gåva att få följa.
Resten av året har jag flyttat..... brukar jag säga! I januari sålde älsta dottern sitt hus å vi flyttade henne med barn till en lägenhet. I Mars flyttade vi vår Far till ett demensboende och vi fick en vecka i fjällen med hela familjen. När vi kom hem la Mor ut huset till försäljning, som gick fort så under April å Maj flyttade vi henne till en lägenhet, att ha bott i samma hus i 20 år.... ja det hade samlat på sig en hel del saker!
Under tiden så påbörjade vi vår renovering av "Smultronstället", ja nu undrar man hur dettta gick till! Där emellan kom vårbruk och allt vad det innebär och då man inte ser mannen i huset mycket! Sommaren bara försvann, jag tyckte bara jag klippte gräsmattor i ett kör ;)! Under hösten flyttade minsta dotter med sambo hem och till Låttsbyn ( smultronstället heter så) då påbörjade vi renovering av det stora huset, Tack å lov så hade vi hantverkare till detta! I Oktober kom så lille Vilgot och Gabriel och Elias fick sin efterlängtade kusin! Farmor har jag oxå blivit eller så nära jag kan komma då sonen med sambo skaffade sig hund och Margit tog över deras liv!
Och så har bloggen firat 1 år, inte att förglömma!

Och så er alla underbara som jag träffat här på bloggen, jag är mycket rik som har vänner från norr till söder! Tack!
Hoppas nu att ni alla får ett Gott slut på 2011 och ett Gott Nytt 2012 och att vi ses här många gånger!
Många kramar från Iréne


Etiketter:

17 kommentarer:

Klockan 30 december 2011 kl. 08:35 , Blogger barbrok sa...

Ja du har då haft fullt upp! Jobb sorger och glädjeämnen!
Ha ett riktigt gott nytt år. Vi håller tumarna för att vi slipper snön denna vinter!!
Barbro

 
Klockan 30 december 2011 kl. 09:43 , Blogger Viola sa...

Det hoppas jag verkligen att vi ses igen 2012, tack för ett supertrevligt bloggår och för alla goa hälsningar, ett GOTT NYTT ÅR till er alla, kram

 
Klockan 30 december 2011 kl. 09:45 , Blogger Solstrimmor sa...

Ett gott nytt år önskar jag dej och välkommen i Smörblommeprojektet! Tillsammans kan vi åstadkomma underverk vare sej det är två eller 15 kilo som ska bort!

Kramar Eva-Mari

 
Klockan 30 december 2011 kl. 09:46 , Blogger Elzie sa...

Låter som ni haft ett hektiskt år. Och tråkigt också såklart. Våra liv blandas verkligen.
Önskar dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas 2012 blir ett bra år.
Kram Elzie

 
Klockan 30 december 2011 kl. 10:39 , Blogger Rigmor sa...

Ett år som nästan verkar innehålla mer än 365 dagar...men du fick ihop det i alla fall!! Å som för så många andra, ett år med blandat kompott, både sorg och glädje, och det är ju så livet är.
Vill nu önska dej ett riktigt Gott Nytt 2012!! Vi ses nästa år!!
Kram kram

 
Klockan 30 december 2011 kl. 12:10 , Blogger annika sa...

Livet består av både glädje och sorg.
Du har haft ett innehållsrikt år. Visst är det härligt med alla fina vänner man har här.
Ha ett gott slut och en fin början på 2012.

Kram kram

 
Klockan 30 december 2011 kl. 12:30 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Jaa man vet som tur är inte vad året har att bjuda på! Så kul jag/vi hade hos bror med svägerska o lille far med..Prata om massa gamla tider..ha ett gott nytt år..Kramar Gunilla ♥

 
Klockan 30 december 2011 kl. 14:16 , Blogger Fru C sa...

Är så glad att du kära bloggerska finns och att du hälsar på hos mig precis som jag hälsar på hos dig. Nytt år och nya tag....önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram//Carolina

 
Klockan 30 december 2011 kl. 16:29 , Blogger Unknown sa...

Vilket innehållsrikt år du har haft: både sorg och glädje men det är det livet består av.
Tack för ett toppenbloggår.
Kram och Gott nytt år till dig!
Nelya

 
Klockan 31 december 2011 kl. 00:10 , Blogger Fågel Blå sa...

Hej Gulle dej!!!!
Önskar dje också Ett Gott NYtt År
Kramar Kathrine

 
Klockan 31 december 2011 kl. 05:30 , Blogger VillaKarlslund sa...

Kikar in för att önska dig ett riktigt
Gott Nytt År :))
Stoor Kram Tina

 
Klockan 31 december 2011 kl. 06:40 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Kikar in en kortis och passar på att önska dej ett gott nytt 2012 i ditt vackra hus!!!
Kramar Lotta

 
Klockan 31 december 2011 kl. 07:25 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Gott Nytt År!
Agneta kram

 
Klockan 31 december 2011 kl. 07:33 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket otroligt händelserikt år du haft! Nu hoppas jag att det nya året blir bra och att du kanske inte behöver flytta så mycket;-)

Önskar dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram,
Regina

 
Klockan 31 december 2011 kl. 09:23 , Blogger Vardag och flärd sa...

Gott Nytt År till dig du undebara energiska kvinna!
Kram Eva

 
Klockan 1 januari 2012 kl. 06:50 , Blogger Uttan sa...

God fortsättning på det nya året.
Nu snöar det ute i och det har blivit vitt igen men tyvärr ska det bli regn igen.

Nog är det konstigt ändå. När min Mamma gick bort väntade Jenny Ebba och när Pappa gick bort kom lille William inte utan att man undrar.
Jag har också tre barnbarn som lyser upp livet. I dag kommer Linnéa till oss och stannar några dagar det är så mysigt att få rå om henne.

KRAM ♥

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 06:12 , Anonymous Anonym sa...

Hejsan,
så härligt att ni renoverat! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida