torsdag 24 november 2011

Är det nu man ska gripas av lite lätt panik......!

Hej alla bloggvänner!
En månad kvar till julafton.... är det då paniken kommer smygande? Har inte bakat några lussekatter, inte köpt några julklappar! Men julgardinerna i köket är uppe, adventsljusstakarna på "G" och tomten hittade jag i riset i den gjutna krukan på trappen, även om han försöker klättra upp så har han ju en månad på sig!
 Några hyacinter har kommit på plats och några fina tomtar finns uppe redan! Nä ingen panik, lussekatter går att köpa och julklapparna kommer lite då å då, när något dyker upp som passar!
 "Nya" lilla rummet är nästan klart med möbler å andra saker!
 Detta hörnskåp har min morfar Tage gjort en gång till mig, han hade sin lilla snickarbod som han trivdes bäst i!
 Lampan vann jag på Tradera, skulle bara ha den, förstog att den skulle passa så bra i rummet!
 Skåpet var illrött när jag köpte det men är nu målat i antikvit, även den söta hyllan på väggen. Mitt rabarberblad i betong fick en plats till slut på höger sida om hyllan!
 Det söta slagbordet har jag slipat å slipat och tillslut var jag nöjd, vet inte hur mycket färg det var på det, tur man har en slipmaskin!
Köpte två söta kuddar för att ha på kökssoffan, som då drog med sig att jag fick sy ett nytt överdrag, det andra var rött å svart rutigt, kändes inte helt rätt! 

Här har solen försökt sig på att komma fram en stund, men nu är det mulet å grått igen! Jag skulle vilja ha lite snö å frost faktiskt, hästarna hagar är inte som de ska, bara lera och geggit! Och snön lyser ju upp en del nu när mörkret kommer tidigt!
Nix nu ska jag ta itu med alla stakar, känns som ett evighetsjobb, så eftermiddagen är räddad!!
Kram Iréne

Etiketter:

10 kommentarer:

Klockan 24 november 2011 kl. 07:01 , Blogger Vardag och flärd sa...

Terrinen med hyacinter - så fint! Terriner är så bra att plantera i eller sätta blommor i. Så fint du gjort i lilla rummet, taklampan är jättefin och så roligt med skåpet morfar gjort.
Jag har varken bakat eller handlat, det enda jag gjort är att köpa två rosa julstjärnor och två vita hyacinter, förhoppningsvis blir det lite mer i helgen. (På jobbet är allt adventspynt klart)
Ha det riktigt fint vännen!
Kram Eva

 
Klockan 24 november 2011 kl. 07:05 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Oj vad mycket fint du visar..har grejsat här med gardiner o tvätt hele dan åsså det sista på kjolen då förståss...hihihi..Jag hoppas du vet varför jag följer dej o din blogg,för jag tycker mycket om den må du tro! tack för berömmet hos mej*blink* Kramis Gunilla

 
Klockan 24 november 2011 kl. 08:15 , Blogger Rigmor sa...

säger som förste talare, gud så snyggt med hyacinterna i soppterrinen!! Ska genast se om jag har nån i mina gömmor...Sen vart jag väldigt förtjust i din tapet du har bl.a. bakom hörnskåpet!! Sååå snygg!! Klä om kökssoffan...det borde jag också!! Gammalt fult tyg från begynnelsen, men jag har liksom inte hittat det jag vill ha. Sen skulle det helst vara lätt att torka av, små kletiga barnfingrar, skitig kattassar...du vet...
Ja du, inte blir det många timmar på Liseberg...jag funderar starkt på att förbeställa en taxi,är jag väl på Liseberg så får det väl kosta lite också...men illa planerat var det!!
Ha en skön torsdagskväll!!
Kram

 
Klockan 24 november 2011 kl. 09:24 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Men du verkar ju vara i fas med det här med att julen är på väg, jag har inte förstått förrän idag att det är första advent i helgen - vadddå panik!
Agneta kram

 
Klockan 24 november 2011 kl. 09:29 , Blogger Elzie sa...

Vad fint du gjort det. Nej, det blir nog jul ändå. Jag stressar aldrig till jul. Förstår inte vitsen med det. Är man många så är det bättre att ha knytkalas, det hade vi för några år sen och det var trevligt.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 24 november 2011 kl. 11:42 , Blogger Skogslyckan sa...

Ingen panik vännen! Jag har inte köpt en julklapp, och inte julpyntat. Har haft svårt att få till julstämningen i år, men igår när jag fotade juldukningen så kom det över mig. Har äntligen fått loss lite bloggtid och sitter här och kollar runt och inspireras. Missa inte min juldukning i helgen!
Kram Pia

 
Klockan 24 november 2011 kl. 22:47 , Blogger Solstrimmor sa...

Du pysslar och grejar och har hela tiden nåt nytt att visa!

Jag önskar dej en fin första advent!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 25 november 2011 kl. 06:33 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Har inte heller bakat lussekatter än eller köpt några julklappar;)

Vad fint du möblerat det i "nya" rummet!


Önskar dig en trevlig helg!

Kraam Jenny

 
Klockan 25 november 2011 kl. 10:28 , Blogger Viola sa...

Hoppas du nu fått fram stakarna så du kan ta kväll, har mailat dig :) du fixar och donar och det blir så fint med alla nymålade möbler och tapeten för läcker, ha en fin helg med de dina, kram

 
Klockan 28 november 2011 kl. 04:34 , Blogger Christina sa...

Vilken snygg tapet. Är det vallmoblommor? Inga lussebullar eller julklappar här heller!/Lila-Christina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida