onsdag 9 november 2011

Det "nya" lilla rummet!

Hej alla bloggvänner!
En liten grå å trist onsdag i Dalsland, lite dimma över kroppefjäll! Hästarna försöker beta av det sista gula gräset i hagarna, tycker mer om höt som läggs ut till dom!  Jag gör ingenting.....;)!
 Jo jag har fixat stallet, druckit kaffe och pratat med mannen, men nu känns det trögt att komma igång!  Men håll tillgodo med lite före och efterbilder på lilla "nya" rummet!
 Samma vägg!
 Här från andra sidan!
 Och så ser det ut nu!  Tapeten heter Vallmo, kommer inte ihåg från vem!
Här är från ytterligare en annan sida av rummet, håller på att fixa det sista, men ibland måste man göra en sak och sedan se om det passar där, så jag har en hylla som ska upp och ett litet hörnskåp, de vänder å vrider jag på i rummet, ska de sitta där eller där.... På det lilla vita pelarbordet några bilder upp, ska det stå en fin bordslampa som jag vann på Tradera, mannen håller på att fixa ny elektrisitet  till den. Det söta slagbordet har en egen storry, det kommer senare med bilder!
Nix måste hitta lite inspiration och sätta igång, sätta på Rix FM på radion så jag får lite musik i huset det kanske hjälper.....;) Kram Iréne

Etiketter: ,

11 kommentarer:

Klockan 9 november 2011 kl. 02:36 , Blogger Livsnjutaren sa...

Oj så härligt att få renovera. Jag går och drömmer om när mitt Vardagsrum ska bli gjort. Dock bara kommit till att reka runt vad allt kommer kosta. Ska dra rör i skorstenen och sätta in braskamin där. Och innan det är gjort blir det heller inga tapeter. Hua vad dyrt allt är.Kul då att få inspiration från er andra som är i full fart;) Kram/Fia.

 
Klockan 9 november 2011 kl. 03:56 , Blogger Jenny sa...

Vad snyggt det blev Iréne!!

kraam Jenny

 
Klockan 9 november 2011 kl. 06:04 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vilken vacker tapet! Och så kul att ha ett rum att ställa upp sina saker i och fixa o dona. Förstår inte att du inte har nån arbetslust, du som alltid har sån energi (det är väl bara ett tillfälligt avbrott)!
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 9 november 2011 kl. 06:49 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så fin tapet!!!!
Så fint du har det!!!
väll!
Ha en fin Kväll!
Kramar Kathrine

 
Klockan 9 november 2011 kl. 06:57 , Blogger barbrok sa...

Vad fint det blev!!
Jag håller också på för fullt, har målat kökstaket och ska tapetsera om i helgen. Har visst fått ett ryck av inspiration och arbetslust. Går säkert över snart!
Kram

 
Klockan 10 november 2011 kl. 10:33 , Blogger Viola sa...

Vilken vacker tapet, helt underbar :) ha en fin helg, kram

 
Klockan 11 november 2011 kl. 08:13 , Blogger Skogslyckan sa...

Blev jättesnyggt och rummet har mer karaktär nu! Kul du saknat mig på Tradera, kommer snart mera... Ha en fin kväll och helg!
Kram Pia

 
Klockan 12 november 2011 kl. 23:38 , Blogger Fru C sa...

Har varit en urdålig bloggkompis och inte varit på besök på länge....
Du jobbar och sliter med renovering och tapetsering och målning och....jag önskar att jag också kunde komma igång men det är så förbaskat segt ibland.

Läste på fb något som fick pulsen att slå lite fortare......

Kram//Carolina

 
Klockan 13 november 2011 kl. 07:43 , Blogger VillaKarlslund sa...

Vilket vackert rum det blev:)
Bra smak du har för tapeter ,gillar denna också.
Rummet blev lite varmare - snyggt;)

Ha det så gott och fortsatt fin söndagskväll.
Kraam Tina

 
Klockan 13 november 2011 kl. 08:36 , Blogger Elzie sa...

Du har fixat till det fint ser jag. Jag som är så rädd för för mycket färg hade aldrig vågat ha den här tapeten, men jag tycker det är snyggt hos andra, haha.
Hoppas du får en fin början p åveckan.
Kram Elzie

 
Klockan 13 november 2011 kl. 09:10 , Blogger Uttan sa...

Såå fint. Härligt att Ni vågar.

Önskar Dej en fin Söndagkväll.
Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida