måndag 17 oktober 2011

Vilgot! och höststädning!

Hej alla bloggvänner!
Vilken helg jag har haft, först jobb och sedan på lördag kväll fick jag ett sms..... kollade inte först men när jag väl öppnade det stog det med en bild till: Hej jag heter Vilgot och möte världen 20.40! Och jag visste inget *ler* född på beräknad dag! Tror ni jag kunde sova sedan!!? Bilder på Vilgot kommer på torsdag, för på onsdag begär vi oss till Arboga på visit! Å vad jag längtar!  
 Nu till något helt annat, idag har vi höststädat och grejat på "Smultronstället"! Här är stora huset som nu genomgår en renovering invändigt men även.....
 ....utvändigt, vi fixar till med lite grusgångar och parkering för bilarna!
 Nu ska gruset bara på!
 Här har mågen lagt platter och så ska det fyllas på med vit grus!
Jag har höststädat altanen på våran lilla stuga, alla blommor står nu till förvaring i källaren på stora huset, på torsdag kommer min mor och vi ska göra iordning blommorna!
Tack för alla söta kommentarer om vårat sovrum och alla rum för övrigt! det är inte så förfärligt att ha sååå många rum, ganska skönt faktiskt ;)!
Och ni som väntar på era tavlor, ha förhoppning men de kommer, *ler* , Linda målar för fullt!
Ha en fin kväll! Kram Iréne


Etiketter: ,

10 kommentarer:

Klockan 17 oktober 2011 kl. 07:31 , Blogger Vardag och flärd sa...

Grattis till lilla Vilgot!! Det är ju så underbart när de små liven kommer till oss!
Så fint ni gör vid "stora huset", jag får sån hemlängtan när jag ser bilderna.
Kram Eva

 
Klockan 17 oktober 2011 kl. 09:22 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilket vackert hus dom får att bo i!
Och grattis till lille Vilgot.
Agneta kram

 
Klockan 17 oktober 2011 kl. 09:35 , Blogger hemtrevnad marie sa...

Grattis till lille Vilgot!
Och vilket underbart namn!!
Ja boken var värd att vänta på:)
Jag har inte din mailadress, så om du skickar mig den vore det toppen!:)
maila till hemtrevnad_marie@hotmail.com
kraam

 
Klockan 17 oktober 2011 kl. 12:09 , Blogger Cajsas Faster sa...

En liten Vilgott har vi också i släkten!
Grattis!

Vad ni grejar då, det gäller att passa på... det börjar dra ihop sig till vinter...

God natt!

 
Klockan 17 oktober 2011 kl. 12:22 , Blogger Unknown sa...

Grattis till lilla Vilgot!

Vad duktiga ni är som orkar jobba så. Det kommer att bli jättefint!

kram kram
Nelya

 
Klockan 17 oktober 2011 kl. 22:47 , Blogger Fågel Blå sa...

Grattis till den lille!
Så roligt för dej!
Åh vad ni jobbar och sliter!
så duktiga ni är!
ha en fin vecka!
Kramare Kathrine

 
Klockan 18 oktober 2011 kl. 00:48 , Blogger Viola sa...

Ett stort grattis till lille Vilgot, och tack för inbjudan, jag lagrar den i långtidsminnet :)vad ni jobbar på och så himla fint det blir, ha en bra dag i höstrusket, kram

 
Klockan 18 oktober 2011 kl. 02:05 , Blogger Elzie sa...

Nej men grattis! Så kul med en liten Vilgot.
Jisses vad ni stökar och håller på. Här händer som vanligt inte mycket på den fronten, men snart ska jag nog få tummen ur jag också!!
Fick också ett sms i lördags på jobbet, men det var om fika. Tyvärr gick det inte i helgen så det får bli till helgen istället. Ska bli kul att träffa de små igen.
Ha en fin dag.
Kram Elzie

 
Klockan 18 oktober 2011 kl. 12:28 , Blogger Jenny sa...

Grattis till lilla Vilgot!! Vilket fint namn:)

Vad spännande med tavlan, ser verkligen fram emot den!

Kraam Jenny

 
Klockan 20 oktober 2011 kl. 05:56 , Blogger Solstrimmor sa...

Så kul med en liten Vilgot... grattis, grattis! Det är verkligen "grädden på moset" att ha förmånen att få barnbarn!

Jag ser fram emot vinsten... jättespännande:)

Kram Eva-Mari

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida