torsdag 22 september 2011

Betong passion!

Hej alla bloggvänner!
I dag har solen lyst, blåst å regnat och nu storm! Omväxling förnöjer heter det ju!
Har som sagt fått betong passion, så trevligt att gjuta olika saker! Jag har fått falköga, letar jämnt!
 Skålen på bilderna är gjuten av engångsuppläggningsfat! (jädra långt ord, om det nu heter så...)
 Idag tog jag bara den allra minsta å satte fast ett ljus i, å vips så har man en ljuslyckta!
 Här är sakerna som jag gjorde idag, lite fat, lycktor och en större kruka! Får se hur det blir om några dagar!
Jag delar plats med vissa saker i verkstaden..... !
 Bl.a denna äldre bilen, tror ägaren sa att den var från 1948, han håller på att gör iordning den, hållt på i 2 år nu!
 Å så våran MC! Inte många turer i år, regnet har väl gjort sitt! Men härligt att åka där bak!
Har ett bordprojekt på gång igen.... vet inte riktigt vad jag ska göra med detta lilla slagbord, nu är det typ ådermålat men bordsskivan är väldigt illa åtgången, kanske slippa bort allt å bara lacka!? Några förslag?
Nu har jag en lång jobbarhelg framför mig, puh! ska väl inte klaga jag har haft ledigt i åtta dagar nu!
Tävlingen går ut på måndag, ta lotter, fina tavlor att vinna, för det är ni som vinner som bestämmer hur de ska se ut! Finns under etiketter å tävling!
Ha nu en fin helg, jag hinner inte med bloggen så vi hörs nästa vecka! Kram Iréne

Etiketter:

9 kommentarer:

Klockan 22 september 2011 kl. 12:02 , Blogger Vardag och flärd sa...

Du har tydligen fastnat i "betongträsket" och "möbelfixarträsket"! Men jag förstår dig - när man hittar nåt kul kan man inte sluta, vill bara göra mer och mer.
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 22 september 2011 kl. 14:17 , Blogger Skogslyckan sa...

Jasså du har fått betongögon du..ler. Ja men snygga saker blir det till så fortsätt du med det. Nä nån motorcykel sommar har det då rakt inte varit. Vill redan nu önska dig en fin helg!
Kram Pia

 
Klockan 22 september 2011 kl. 21:37 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh vilken fin betongkruka så duktig du är!
Önskar dej en fin jobbarhelg!
Själv är jag ledig!
Kramar Kathrine

 
Klockan 23 september 2011 kl. 03:41 , Blogger Elzie sa...

Vad smidigt att vara inne och gjuta. Då kan man väl göra det året om - eller??? Fina saker hade du gjort i alla fall.
Ja, det brukar vara så att man får dela med sig av utrymmet, haha. Här fanns alla möjliga bildelar + däck i matkällaren när jag flyttade hit!!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

 
Klockan 23 september 2011 kl. 05:02 , Blogger barbrok sa...

http://proforma.blogg.se/category/betong.html
Kolla denna länk, tänkte på dig då jag hittade den igår. Jag lider av samma betongsjuka som du, tittar ständigt efter nya formar.
Ha en bra helg

 
Klockan 23 september 2011 kl. 13:00 , Blogger annika sa...

Kul sjuka du har drabbats av:))) Tror att jag lätt skulle fastna där jag också.
Tack för din kommentar...du är ofta så vänlig i dina kommentarer. ha en bra jobbarhelg...vi ska måla...

Kram
annika

 
Klockan 24 september 2011 kl. 04:02 , Blogger Fru C sa...

Dela plats..det känner jag bara allt för väl igen ;)

Betongsakerna, jag har sagt det innan men säger det igen, så fiina.

Kram//

 
Klockan 26 september 2011 kl. 06:45 , Blogger Viola sa...

DU har blivit en fena på att gjuta betong..vad roligt..skulle jag oxå vilja men tiden den tiden..läckert bord..kanske slipa ner och måla i någon matt färg, hoppas helgen varit skön, kram

 
Klockan 8 oktober 2011 kl. 11:16 , Anonymous Anonym sa...

Åh, vilken fin skål! Ser att du gjort flera andra fina betongsaker. Inspirerande!
Åsa

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida