torsdag 11 augusti 2011

Ska lära mig gjuta i Betong!!

Hej alla bloggvänner!
Blev så glad när jag såg denna annons på Facebook och det var oxå i Mellerud! Anmälde mig på direkten, så nu ska det ske, det som jag har faktiskt längtat efter att lära mig, så glad! Mottager tacksamt förslag på olika saker att gjuta!!

Denna vecka har jag och dottern varit på några loppisar, lite smått å gott har vi hittat! Denna kanna var så söt, nästan enbart för färgen, ja som då älskar blått!

Och så dukar som jag älskar över allt annat, tänk alla dessa damer som har sytt och gjort det i lampans sken, helt underbart!
 I onsdags åkte vi till Chatrins kuriosa som har flyttat från Mellerud ut till en gård som heter Kuserud och har sin verksamhet i en stor ladugård, OJ vad mycket det fanns där, det är även ett Antikvariat ( stavas det så...) såååå mycket böcker, rad efter rad om allt, bara sevärt det! Brickan fick jag med mig därifrån! Tyckte motivet var härligt, lite höst över det!

I dag har vi solsken med blåst, igår var det ett fruktansvärd väder här, regn, blåst och mörkt hela dagen! Jag har tillbringat dagarna på "Smultronstället! och fixat i rabatter.... jag som inte gillar det men det måste ju göras någon gång, har även visat huset, vi har det på annons för uthyrning, det stora huset, faktiskt väldigt många som både ringt och varit och tittat, nu ska vi välja vem vi vill ha!
Hoppas er vecka har varit bra!? Kram Iréne

Etiketter:

7 kommentarer:

Klockan 11 augusti 2011 kl. 06:50 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhh så spännande att gjuta i betong!
Kul!
Och så mycket fint du fick med dej hem!
Hoppas du får en fin helg!
Kramar Kathrine

 
Klockan 11 augusti 2011 kl. 07:53 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Åh vad kul att du ska lära dig gjuta i betong! ser fram emot att få se dina framtida alster här på bloggen sen;)

Finfina loppisfynd!

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

 
Klockan 11 augusti 2011 kl. 11:40 , Blogger Skogslyckan sa...

Vad kul det låter med kursen! Jag har aldrig provat, men vi har tänkt att försöka gjuta en skiva till ett bord, få se om vi hinner det i år. Brickan gillade jag.
Kram Pia

 
Klockan 11 augusti 2011 kl. 12:21 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så kul att gjuta betong, hoppas vi får se vad du tillverkar. Fina loppisfynd du gjort och brickan är ju fantastisk. Jag har nu besökt Wandels Handel och jösses så mycket roliga grejer, köpte en barnstol.
Ha det fint på smultronstället!
Kram Eva

 
Klockan 12 augusti 2011 kl. 03:14 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det verkar så jättekul att gjuta i betong och jag har betong hemma, säcken har leagt där länge nu, men jag har inte kommit igång ännu.....Fin bricka du hittade!
agneta kram

 
Klockan 12 augusti 2011 kl. 08:46 , Blogger VillaKarlslund sa...

Kul med betongkurs:))
Skulle va kul o hänga på..meen lite långt kanske:)
Ska ut i betongsäcken nu faktiskt så
mitt nästa projekt kanske du skulle prova:))
Bilder kommer hos mej inom kort:)

Fina fynd:)Brickan gillas

Kraam Tina

 
Klockan 14 augusti 2011 kl. 08:48 , Blogger Viola sa...

Vad roligt med fönstret och att man kan inspirera, har varit en intenesiv helg i butiken men nästa vecka blir det nog lugnare ...de flesta har väl börjat att jobba då, KRAM

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida