fredag 3 juni 2011

Så kom värmen!

Hej alla bloggvänner!
Ja äntligen kom då värmen, men tydligen för en kort stund, enligt tidningarna så blir det ett magplask nästa vecka! Man får verkligen mera energi när solen lyser! Mitt växthus har fått sig en städning efter all plantering, tomaterna i stora krukor, växer så det knackar! Har under veckan gjort 15 blomplanteringar till vår hästtävling nu under helgen, ja ni ser dom på bilden!

    Kamran följde med i går kväll när jag vaktade fölisen med sin mamma då de var ute en sväng, hittade då mina liljor i kanten av vår damm, jo jag vet allt om att de finns men gräset är ganska högt runt om... helt underbar färg har de!
 Den här knoppen ska bli äpple så småningom, vet inte vad det är för sort men goda som bara den är de!
 Tog en tur bort till "Smultronstället" och målade klar muren i stugan och vattnade över alla blommor, sjön helt bedårande fin, satt på altanen och bara njöt en stund!
Vi har hopptävling på våran klubb under helgen, utomhus på gräsbana så jag vet vad jag ska göra hela helgen, är alltid i sekretariatet och jobbar, kul men stressigt emellanåt!
Önskar er alla goa vänner en underbar helg, jag har 7 arbetsdagar kvar innan 5 veckors semester, längtar!
Kram Iréne

Etiketter: , ,

5 kommentarer:

Klockan 3 juni 2011 kl. 11:18 , Blogger Vardag och flärd sa...

Jösses, vad du håller på, du är fantastisk! Men såna är ju bondmororna!
Vet inte när jag åker "hem" nästa gång men det skulle vara jättekul med en liten bloggträff! Jag hör av mig.
Kram Eva

 
Klockan 4 juni 2011 kl. 13:45 , Blogger Viola sa...

Vilka fina planteringar, hopps nu att ni har en härlig helg med allt...här har vi satt värmerekord i Sverige, var över 30 grader mitt på dagen, nästan för mkt utav det goda när man ska jobba, kram

 
Klockan 4 juni 2011 kl. 14:05 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Grattis till lilla fölet! Så härligt det ser ut i växthuset med alla blommorna. Visst är det skönt med värmen, man får passa på och njuta.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Agneta

 
Klockan 5 juni 2011 kl. 06:55 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så fina blomplanteringar du gjort! Det kommer att vara jättefint på hästhoppningen. Hoppas det går bra för pållarna.
Vilken vacker vy över sjön!
Agneta kram

 
Klockan 6 juni 2011 kl. 03:01 , Blogger VillaKarlslund sa...

Så mycke fint du har i ditt växthus.
Grattis till fölet:)

Man får verkligen hoppas det blir lite värme kvar till semestern:)
Ha det finast Kram Tina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida