måndag 9 maj 2011

Flera underbara saker!

Hej alla bloggvänner!

En ganska behaglig dag idag, jobbade i 1,5 tim, gick på personalmöte i 2,5 tim och tillbaka till jobbet i 2 tim och sedan åkte jag hem! Visst finns det mycket underbara saker omkring oss, det kan vara solen och fint väder, barn och barnbarn, se en liten vovve ligga å gnagga på ett ben och sedan kan det vara den färdiga altanen! Å vad nöjda vi är! Håller på att städa å plocka upp på "Smultronstället" lite då å då!

Men även körsbärsknoppar är underbara, inte riktigt utslagna än!

Solnedgång över Kroppefjäll är underbart!





Äppleblom, å tänk när hela trädet blommar, underbart!






Utsikten över Näsölen en vacker eftermiddag, allt andas lugn å ro, vattenfallet på andra sidan hörs lite!










En surrande Humla är oxå underbar, bara den håller sig ifrån mig..... *ler* !


Och så ni alla underbara bloggvänner, er som man inte vet vem ni är men ändå känner, Ni är så goa och skriver härliga saker på bloggen, ibland kommer jag på mig å undrar hur är det med den å den tro! Hur hade hon det på sin resa? Fick hon gjort det hon skulle? Och vet ni hur allt började för mig!? Jo av en tillfällighet kom jag till Violas Romantiska hems blogg, blev så inspirerande av vad Viola skrev och allt hon tog oss med på, men det dröjde nog 1 år innan jag vågade och inte har jag ångrat detta! Så Tack alla söta vänner för att ni läser min blogg!

Kram Iréne












Etiketter:

11 kommentarer:

Klockan 9 maj 2011 kl. 09:29 , Blogger barbrok sa...

Vilka fina bilder och var härligt det verkar vara på Smultronstället!! Och du, du verkar vara nöjd och glad!
Kram Barbro

 
Klockan 9 maj 2011 kl. 10:13 , Blogger Uttan sa...

Ja nu är det en härligt tid kan man vara annat än glad. Men myggen är också här :(
Fina bilder Du visar. Så mysigt med smultronstället man behöver en plats där man kan koppla av men som inte ligger allt för långt hemifrån.
Ja det här med Bloggen har varit bara positivt även för Mej. Och Jag var nervös i början. Nu har Jag många fina vänner som alltid finns i närheten och Du är en av Dem.
Tänk att få kika in hos varandra varje dag nästan så har man ju många nyfikna tittare också som aldrig lämnar kommentarer men det får man bjuda på.

Ha det gott!
Kram!

 
Klockan 9 maj 2011 kl. 10:25 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra bilder! Kan tänka mig att Smultronstället är ett riktigt smultronställe, där du bara kan njuta och se den vackra naturen. Vad roligt att höra att altanen blev bra och att du är nöjd med den. Där kommer du säkert att tillbringa många sköna stunder.

Ha det så gott!
Kram,
Regina

 
Klockan 9 maj 2011 kl. 10:25 , Blogger VillaKarlslund sa...

Såå fint du har det i smultronstället=)
Härliga bilder över vattnet skulle vilja ha
utsikt mot nån sjö,men man kan inte få allt här i livet.
Jag får njuta av din utsikt:))

Jag var livrädd i början när jag börja med blogg,men tänka så mycke fina människor det finns här i blogglandet,positiva och inspirerande:)
Ångrar inte en sekund.

Ha en fin kväll:)
Kram Tina

 
Klockan 9 maj 2011 kl. 11:51 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så fin den blev altanen och det är alltså mot Kroppefjäll den vetter, härligt! Underbart vackert. Dalsland är väldigt vackert, det glöms bort lite ibland.
Javisst är det kul att blogga!
Agneta kram

 
Klockan 9 maj 2011 kl. 12:48 , Blogger himlaverket sa...

Underbar altan....
Ibland känner jag att bloggen tar mycket tid, men det är så kul så jag kan inte låta bli.
Blir så inspirerad av andras hus och hem.
Kram ullamaria

 
Klockan 9 maj 2011 kl. 20:35 , Blogger Fru C sa...

En uteplats med glas...vill ha....vill ha!

Kram// Carolina

 
Klockan 10 maj 2011 kl. 04:19 , Blogger Viola sa...

Man känner sig hedrad :) att vara inspirationskälla det glädjer mig, så fint du har det omkring dig och det där uterummet kommer ju att bli helt underbart i sommar, imorgon kommer dom att börja gräva för glashuset, jippi!

Du skrev om den lilla vita urnan, har inte så många kvar, men om du vill sänder jag, väger inte mkt så det blir billig frakt, hoppas du har en fin dag, KRAMAR

 
Klockan 10 maj 2011 kl. 11:40 , Blogger Vitt är vackert sa...

Så härliga bilder! Visst kan man inte bli annat än glad av dessa saker, denna underbara årstid. Å du, det ÄR verkligen ett smultronställe ni har där! Vilken utsikt!

Ha det fint!
Kram ellinor

 
Klockan 10 maj 2011 kl. 22:23 , Anonymous Anonym sa...

Tack själv för det du delar med dig av i din blogg! Och vilket härligt uterum på Smultronstället ni gjort!

Kram på dig.
Eva-Mari

 
Klockan 11 maj 2011 kl. 10:03 , Blogger Det Vita Drömhuset sa...

Underbart är det enda ordet! :)))

Kram Åse

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida