onsdag 4 maj 2011

Skillnaden i ett Jordbruk!!

Hej alla bloggvänner!

Hua mig vilket väder vi har, fryser in i märgen, frost i natt å ca +8 grader under dagen! Jaja det ska väl ner innan värmen kommer! Tur har jag att värmen står på i Växthuset annars hade det nog blivit pannkaka av allt!

Här ser ni skillnaden på mannens och kvinnans maskiner på ett jordbruk!!!! Mannen kom hem med ny traktor och såmaskin och min lille trädgårdstraktor stog på gräsmattan! Fast jag nöjer mig med min ;), fast jag är uppvuxen på en gård så har aldrigt mitt intresse liggat åt att hålla på med maskiner, överlåter gladeligen åt mannen dessa saker, stora är de å alla knappar hit å dit!!

Nya borden i blått! Nu får ni inte se på allt runt omkring....jag har förmånen att ha en verkstad att stå å måla i med all röra omkring!
Och här är det bruna bordet som nu är Antikvit, blev riktigt sött, fyra lager färg behövdes!



Äntligen har skjutdörrarna kommit till altanen så nu kanske det blir ett slut på allt och jag kan få börja fixa å dona på "Smultronstället"! Nu blir det en kopp the för att få upp värmen!

Kram Iréne






9 kommentarer:

Klockan 4 maj 2011 kl. 10:02 , Blogger barbrok sa...

Oj, den bilden på traktorn skulle min gubbe dräggla över! Men jag, som du, låter gubbarna ha såna intressen så har jag min åkgräsklippare med behändig kärra efter för forsling för växthussaker och sånt.
Kram Barbro

 
Klockan 4 maj 2011 kl. 12:33 , Blogger himlaverket sa...

Vilket underbart vitt litet bord....
Det kommer du att kunna njuta av.
Jadu, det var skillnad på traktorer. Jag är heller inte så maskinell av mig, men jag brukar klippa gräset ibland ;)
Gott att se det lilla växthuset, så långt dina plantor hunnit. Känns som att mina är jättesmå fortfarande.
Kram ullamaria

 
Klockan 4 maj 2011 kl. 13:11 , Blogger annika sa...

Bra bild på traktorerna! Jag skulle nog inte tordas köra en stor traktor men min kompis där i Brålanda hon körde allt förr i tiden. Nu tror jag att traktorn mest står i ladan.

Så fint bordet blev. Bra att jag fick se det så jag kan fundera vidare på hur jag ska göra med mitt. Dottern tycker att det är fint som det är men jag vet inte...
I natt hade vi minusgrader så nu får vi se hur denna natten blir.

Kram
annika

 
Klockan 4 maj 2011 kl. 21:20 , Blogger Fågel Blå sa...

Vilken skillnad på borden!!!!
Som natt och dag!
Och vilken skillnad på traktorer!!!!
Hoppas du får en fin helg!
Kram Kathrine

 
Klockan 4 maj 2011 kl. 22:05 , Blogger Skogslyckan sa...

Bordet blir ju jättefint! Härligt att ha ett sånt ställe och stå och måla på. Min ateljé duger på sommar halvåret, men på vintern är det för kallt det torkar inte som det skall.
Hoppas du fick upp värmen med teet...
Kram Pia

 
Klockan 5 maj 2011 kl. 10:50 , Blogger Viola sa...

Håller mig till min maskin, kassapparaten :) så fint det blir, alla möbler som du målar, behöver du hissgardiner så vet du var dom finns, har 8 st att välja på :) hoppas dagen din varit bra, kramen

 
Klockan 5 maj 2011 kl. 12:18 , Blogger Vardag och flärd sa...

Traktor behöver du väl inte köra (men jag gillar det!) så mycket som du donar med allt annat. Jag har ett likadant bord som ditt och har funderat på att måla det och så blir det nog nu när jag sett ditt.
Kram Eva

 
Klockan 6 maj 2011 kl. 00:37 , Blogger Det Vita Drömhuset sa...

Jag tycker jättemycket om det bordet! Speciellt när det blev vitt! :) Så snyggt! :)))

Här har vi också haft det jättekallt några dagar med frost på nätterna. Usch!

Kram Åse

 
Klockan 6 maj 2011 kl. 13:46 , Blogger Camilla sa...

Blev nyfiken på din blogg när jag såg namnet Skifferhuset. Vilket fantastiskt hus du har, har aldrig sett något liknande. Häftigt! Kram från Camilla

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida