torsdag 14 april 2011

Vår Gård!

Hej alla bloggvänner!

Idag har jag haft en lång dag, först jobbet, sedan ett möte på våran hästklubb och en tur hem till mor och sedan mina egna hästar! Och dagen är inte slut än....!

Ja så har då skåpet kommit på plats, jag har oljevaxat det 2 gånger och det blev riktigt fint!

Just nu innehåller det porslin fast det nog är ett linneskåp men men det går nog det oxå *ler*!

Kort och porträtten är förfäder till mig på min fars sida, lite kul att ha, jag är nog en riktig kort älskare, att ha kort på nära å kära är så fint tycker jag!

Här nedanför ser ni ett kort taget från ett flygfoto av våran gård, vi driver gården ekologiskt med 200 mjölkkor, alltså så används ingen konstgödning, inget sprutmedel mot ogräs, alla kalvar födds upp med mjölk från korna den första tiden, alla djur måste gå ute under våren/sommaren och helst inget pencillin och anv det så är det lång karenstid för att få lämna mjölk! (tror att ni kan klicka för större bild?) Ja nu närmar sig ju påsken och min påskminikaktus blommar för fullt, fast han har nog missköts en del men kaktusar ska kanske göras det!
I morgon och på lördag är jag och mina jobbarkompisar på kurs i Fristad utanför Borås, vi ska förkovra oss i Hjärnskador! Ska bli intressant och roligt, får väl se hur mkt vi fattar....;)!

Så nu får trunken fram och packas med lite kläder!


Tack ni goa som sänder Awards till mig, jag är dålig på att förra det vidare men det kommer....!

Ha en underbar helg alla! Kram Iréne

2 kommentarer:

Klockan 14 april 2011 kl. 13:07 , Blogger Fru C sa...

Oj då....inte visste jag att ni hade så många kor. Påskkaktus är för mig en riktig mormorsblomma.....jag gillar den verkligen.

Ha det så bra på kursen!

Kram//Carolina

 
Klockan 17 april 2011 kl. 04:29 , Blogger annika sa...

Riktigt stor gård med så mycket djur. Härligt att den drivs ekologiskt. Jag gillar naturen där i Dalsland...det händer lite.

Hoppas att kursen var givande och att ni kan en hel del om hjärnskador nu.

Kram
annika

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida