tisdag 29 mars 2011

Mormor hela eftermiddagen!

Hej alla bloggvänner!

Kallt, kallt, känns som att det är snö på "G" igen! Fast igentligen är ju inte Mars riktigt vårmånad, men det känns så länge nu med all snö! Så man vill ju ha våren nu!

Idag tillbringar jag eftermiddagen med de små killarna, kortet är från Gabbes 6 års kalas i fjol, inte lätt för lille Elias då 3 år att förstå att det är Gabbe som ska blåsa ut ljusen....

Ja mormor hämtar från dagis/fritis och sedan myser vi hela eftermiddagen, det är redan beställt pannkakor ;)!

Min mor har ju fått sålt deras hus och håller nu på med flytt, vi var där en sväng i söndags, så någon bio blev det inte, det är ju så mkt som ska gås igenom för henne. Men den här gammla symaskinen hittade jag där, den vevade man när man sydde, tänk att sitta där å veva, undra hur stygnen blev? Å vad trött i armen man måste bli!

Jag har börjar operation gammalt skåp, oj vad mkt mera målarfärg det var än vad jag såg från början *ler* men fick faktiskt bort det mesta och har strykt en gång med möbelolja, t.o.m mannen som varit mkt skeptisk mot det, tyckte i ett svagt ögonblick att det blir kanske OK!

En helt annan sak, ibland så får man idétorka om vad man ska skriva här på bloggen, känner ibland att jag bara svamlar om saker, så har nu bestämmt mig för att skriva när jag har något att skriva om, alltså inte varje dag! Det har varit mkt runt mig med min fars sjukdom och flytt av honom, mors husförsäljning, hennes flytt till lägenhet, fast nu längtar jag efter att renoveringen på lilla smultronstället tar fart, kaminen är klar å snickarna ska börja under nästa vecka. Och så har jag en liten hemlighet jag har burit på i några veckor..... ;) jag ska bli MORMOR igen, så kul och härligt roligt, Tack Emma och Tobbe för den presenten ni gav oss!

Hoppas nu att ni alla underbara bloggare som följer mig får en helt underbar dag!

Kram Iréne

6 kommentarer:

Klockan 29 mars 2011 kl. 01:03 , Blogger Viola sa...

Vilka rara killar ni har :) hyllremsorna finns i nätbutiken, här snöar det nu för fullt :( ha en fin dag, KRAM

 
Klockan 29 mars 2011 kl. 01:43 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt för killarna med en em hos mormor=) Å så ska du bli mormor igen, grattis! Det kan bli väldigt mycket runt omkring en när man är mitt i livet, med både gamla föräldrar, barn och barnbarn.

Jag önskar dig en fin dag!
Kram,
Regina

 
Klockan 29 mars 2011 kl. 02:27 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så söta dom är!!!!
Kul med barn barn!!!!
Jag förstår precis när du beskriver hur du får bloggtorka ibland!!!
Likadant här!!!
Ibland tycker jag det känns krystat!!!
Hoppas du får en fin dag!
Alltid kul att kika in här hos dej!!!!
Kram kathrine

 
Klockan 29 mars 2011 kl. 05:15 , Blogger barbrok sa...

Visst är det härligt att vara mormor! Lille Edvin bodde med mig i helgen och då han kom hem utbrast han: MIIIN mormor och det värmer ju i hjärtat.
Lycka till med ditt skåpprojekt, du verkar ha en aldrig sinande energi.
Kram
Barbro

 
Klockan 29 mars 2011 kl. 11:57 , Blogger Vardag och flärd sa...

Du svamlar inte, jag tycker jättemycket om att läsa din blogg! Men jag håller med dig, man har ofta idétorka, inträffar alltid när jag öppnar min blogg.
Jag förstår inte hur du orkar med allt du gör, är det barnbarnen som ger dig energi? Kul att du ska få ett barnbarn till! Jag får mitt första om ett par veckor, det är så stort för mig så jag kan inte beskriva det.
Lycka till med skåpet!
Kram Eva

 
Klockan 31 mars 2011 kl. 10:27 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

Grattis grattis, härligt med ett litet "knyte" till att skämma bort:)
Klart du inte svamlar en massa Iréne, det är ju riktigt kul att läsa allt som händer och fötter i Skifferhuset!!!!
Det var längesedan jag var här inne och hälsade på dig men jag ser att du har det bra och att även du får tampas med snön ett tag till!

Påtal om snö.., jag får väl ta mig i kragen och ut och skotta bort det vi fick under dagen, två-tre centimeter.
Ha en fortsatt skön vecka
kram
Marianne

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida