tisdag 15 februari 2011

Lite mera passion!

Hej alla bloggvänner!
ytterligare en kall dag här, - 9 grader men nu blåser det inte längre, så det känns skönt ute....
Men jag är väldigt trött på vintern nu! Men konstigt att man längtar till vecka 11 då vi ska åka till Vemdalen och åka skidor, men då är man ju borta och har semester och umgås med nära och kära!
Jag har ju passin för fina gammla dukar men även för dessa fina kryddburkar i porslin! Älskar ju allt i blått, så när jag fann dessa så smälte hjärtat totalt!
Dessa burkar ska ha ca 100 år på nacken, gjort i Stockholm i väldigt få exemplar!


Dessa som står på min spiskupa är bara så fina, när jag såg dessa så stog det bara Iréne på dom......!

Dom här blåa använder jag, de står vid spisen med salt, socker och mjöl i!
Ja detta var några av de jag har, de finnaste.
Ja nu ska jag fixa lite lunch, ska sedan jobba kväll!
Hoppas eran dag blir bra!
Kram Iréne





Etiketter:

8 kommentarer:

Klockan 15 februari 2011 kl. 02:32 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är väldigt svag för vitt porslin med blå dekor, så dina kryddburkar skulle kunna stå Regina på också;-)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram,
Regina

 
Klockan 15 februari 2011 kl. 03:10 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så fina burkar,,, riktiga rariteter!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

 
Klockan 15 februari 2011 kl. 05:24 , Blogger Vardag och flärd sa...

Härliga burkar och kan du tänka - de översta du visar har jag också, de är så fina, vackert och rent mönster.
Jaså, har det slutat blåsa hos dig? Här blåser det mycket fortfarande och kallt är det, är så trött på detta nu så .....
Ha det fint på jobbet!
Kram Eva

 
Klockan 15 februari 2011 kl. 06:03 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Hoppas du hade en riktigt mysig Alla Hjärtans dag igår!

Oj vad många fina kryddburkar du har!! :)

Kraam Jenny

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 00:38 , Blogger Fru C sa...

Jag ääälskar burkar men inte har jag så fina som du ;)

Kram//

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 01:52 , Blogger Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Vilka härliga samlingar!!!! Burkar är ngt som vi är många som älskar!
Ha det så gott!
Carin

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 01:54 , Blogger HÖNSHUSET sa...

Hejsan!!

Så många fina gamla burkar du har!!! Jag är också tokig i gamla burkar av olika slag :o)

Ha de bra!

Kram gunilla

 
Klockan 12 februari 2020 kl. 07:15 , Blogger Unknown sa...

Hej! Vet du något mer om burkarna med rosa blommor?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida