tisdag 18 januari 2011

Att man kan bli så trött.....

Hej alla bloggvänner!
Som jag skrev här över, att man kan bli så trött... utav att inte göra något!!!
Har i dag varit på personalmöte med lite utbildning, alltså varit inne i 7 timmar, suttit på en stol, lyssnat på föreläsare, disskuterat med andra.
Och ute har solen lyst, hela dagen! Men vi har haft det väldigt trevlig, bra föreläsare, roliga människor och god mat!
Jaja, nog om detta! När jag gjorde iordning i matsalen efter jul, så fall min blick på denna lampa, *ler* som om jag inte sett den för..... men det finns en historia bak den!
Min mans farfar fick lampan på sin 50 årsdag, sedan fick min svärfar (alltså mannens far) lampan på sin 50 årsdag, svärfar är 92 år i år och min man fick sedan lampan, dock inte på 50 årsdagen utan några år tidigare!
Här är en bild lite uppifrån på den.
En bild underifrån
Och här är plafonden (heter det så??) uppe i taket, den är gammal men lite för liten för lampan, inte orginalet till lampan, den var så söndrig, men svärföräldrarna hittade den här plafonden som hade suttit vid någon annan lampa. Tycker det är kul att det finns en historia bakom en fin sak!

Nu ska jag snart bänka mig framför TV:n och se handboll, en sport som jag tycker är roligt att se på! Har då aldrig utövat den själv, kanske lika bra det..... !
Hoppas ni har en bra kväll!
Kram Iréne



Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 18 januari 2011 kl. 10:46 , Blogger Viola sa...

Vilken härlig historia bakom den fina taklampan, här är det en til som ska se handboll, heja Sverige, kramen

 
Klockan 18 januari 2011 kl. 10:57 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Lampan är jättefin och det ser ut som 5 stora goda brylépuddingar som hänger där uppe....får bra vibbar av den.
Kram

 
Klockan 18 januari 2011 kl. 12:57 , Blogger Vardag och flärd sa...

Har aldrig sett en sån lampa, den är jättefin och roligt att veta var den kommer ifrån. Soffan som skymtar är SÅ VACKER, har aldrig sett en sådan heller.
Kram Eva

 
Klockan 18 januari 2011 kl. 23:39 , Blogger Skogslyckan sa...

Kul att den vandrat i släkten, ja det är extra kul med saker med en historia i och bakom. Ja det gick som det gick med handbollen, trots att vi hejade allt vad tygen höll...
Ha en fin dag!
Kram Pia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida