söndag 2 januari 2011

God fortsättning på 2011!

Ja nu landade jag här vid datorn efter min jobbarhelg!
Förkyld och ont i ryggen!!
Men ett sådant strålande väder vi har på andra dagen 2011! -2 grader och en strålande sol lyser hos oss!
Hade en så lugn och trevlig Nyårsafton hos svågern och hans särbo, god mat, bl.a åt vi renkött!
Skålade in det nya året och såg på alla raketer som sköts upp!
Bilden nedanför tog jag när jag kom tillbaka till jobbet kl 16 på nyårsafton, himlen var alldeles röd, såg finare ut än på kortet....!
På Nyårsafton tog jag och min brukare en liten biltur och kamran var med.
Här i Dalsland och Mellerud har vi några fina pärlor, dock är dom nog bättre på sommaren än vintern men de gör sig bra i vinterskruden!
Vita Sandars camping, Dalslands Riverarn!
Med stugor och tältplatser att hyra, både pool och Vänern att bada i!
Så här ser Vänern ut nu när det är snö och is på den!



Sunnanå!
Ja många vet nog alla turer runt detta ställe! Men jag tycker så bra om Sunnanå!
Här byggdes sjöbodar, högt å lågt, några på platåer ute i Vänern, som man då inte fick, men de ska nu flyttad in till en lagun som byggs! Jag skulle inte själv vilja ha en sjöbod här, vill ha lungt omkring mig och inte grannar som ser vad man gör hela tiden, men tur är väl att smaken är olika.... men Sunnanå är så fint för övrigt!
Båtbrygger som under sommartiden är fullbelagda.
Restaurangen som finns är så skön att sitta på under sommaren och god mat har de!
Jag måste nog i ärlighetens namn bekänna att nu längtar även jag efter våren! *ler*
När snön har krympt ihopa och solen lyser så underbart denna dag så längtar man....
Ska nu strax ta emot en ny häst här i stallet. Sedan ska jag läsa runt hos er alla om vad ni gjort sedan sist!
Hoppas ni har en lika fin dag som jag!
Kram Iréne





11 kommentarer:

Klockan 2 januari 2011 kl. 03:24 , Blogger barbrok sa...

God fortsättning! Vackra bilder du visar, Dalsland är ett okänt kartblad för min del.
Kram
Barbro

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 03:57 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

***God fortsättning!!!***

Här är en till som jobbat hela helgen, men jag har suttit framför datorn, så ryggen känns av här med kan jag säga. Härliga vinterbilder du visar, ser ut som ni har haft en fin biltur, med några "strandhugg" här och där.

Kram,
Regina

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 04:17 , Blogger hagagården sa...

Hej
God fortsättning på det nya året,hoppas den onda ryggen blir bra snart,det är inte roligt att ha ont i ryggen.
Kram o ha en fin dag.
ninni

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 04:56 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

Visst är det så Iréne..., man längtar till våren!!!
Och det är fullt tillåtet efter att redan stått ut med två månaders vinter:)
Det där rosa, brinnande himlen såg jag oxå på nyårsafton, det var sååå vackert.

Önskar dig en skön söndag och god fortsättning.
Kram till dig
Marianne

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 07:49 , Blogger Petra / Popetotrora sa...

Härliga vinterbilder!

Önskar dig en God forsättning på 2011!

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 09:56 , Blogger Cajsas Faster sa...

God förtsättning hoppas du fått en bra start på nya året
Drömma om våren och ett
växthus kan man ju alltid,men det lär nog ta ett tag!
Kram Marie

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 11:08 , Blogger Vardag och flärd sa...

Åh, vilken hemlängtan jag får när jag ser dina bilder! Vita Sandar där jag tillbringade mina barn- och ungdomssomrar, ja, så mycket roligt vi hade där, vi cyklade dit så fort vi kunde. Och du lyckades få med mina syskonbarns sjöbodar på bilden från Sunnanå, har faktiskt sovit över i en av bodarna. Ja, Dalsland är ett paradis, det finns allt - skog, berg, vatten, slättlandskap och mycket mer!
Krya på dig!
Kram Eva

 
Klockan 2 januari 2011 kl. 13:06 , Blogger annika sa...

Du så vackert ni har det. Klart man längtar till ljusare tider. Såg att du har jobbat mycket. Tur att du kan fara runt lite med din brukare så att ni får uppleva lite.
Ha ett fortsatt gott 2011.

Kram
annika

 
Klockan 3 januari 2011 kl. 10:43 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

God fortsättning på det nya året!
Det var en vacker himmel på bilden. Kul att åka runt och titta lite även på vintern. Men sjöbodarna skulle nog vara ändå finare på sommaren.

Trevlig kväll!
Agneta

 
Klockan 3 januari 2011 kl. 11:28 , Blogger Viola sa...

Här har vi inga plsugrader inte just nu -10 och snöar för fullt men jag har varit inne i staden och handlat några krukor med vita krokus, får längta ihop med dom så länge..men nog märker man att det blivit ett annat ljus och det piggar upp, nu får du ta och krya på dig så mkt, kramen

 
Klockan 4 januari 2011 kl. 01:43 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Och vilka ljuvliga bilder, dom tackar vi för!
Agneta kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida