måndag 13 december 2010

Lite fina saker!

Hej alla bloggisar!
Ny vecka som började med ett tandläkarbesök för mig!
Nu är det så att jag gladeligen går till tandläkaren, ingen skräck här inte!
Sedan hade jag inget större att fixa till.
Lucia, ja inte har jag sett någon idag, det får vänta till i morgon, ska då till fritids i Vargön, där Gabriels skola ska lussa och mormor får vara med! Var ett tag sedan då yngsta barnet är 22 år!
Vi tillbringade ju eftermiddagen i går i mannens föräldrarhem och några saker fick följa med hem till oss!
Denna söta ängel, stog det bara skrivet Iréne på, har alltid stått på en byrå hos mina svärföräldrar!
Denna tavla ropade på mig oxå, min svärmors K:s tavla sedan barndomen, K skulle vara 82 år i år om hon hade fått vara kvar hos oss men gick bort för 11 år sedan.

Även denna stol fick åka med oss, så fin, det är målat guld på vissa ställen. Ingen av syskonen visste riktigt var den kommit ifrån, den har inte varit i svärföräldrarnas ägor hela tiden, jag har tillhört familjen i tror jag 37 år och den har kommit dit under den tiden.
Nu står den i våran matsal.
Här har vi ett ljuvligt väder, sol och ca -5 grader. Jag ska placera ut de sista tomtarna och sedan bege mig till jobbet under eftermiddagen! Bordet som jag målar får stå till i morgon, då får vi se hur det går med råden om Shabby Chick målning!!!
Hoppas er dag är som min, solig och fin! Kram Iréne



Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 13 december 2010 kl. 08:30 , Blogger Viola sa...

Den tavlan är ju bara för rar och stolen så vacker, får snart främmande..hör du inte av mig ikväll så mailar jag i morgon, min yngsta är snart 24..vart tar tiden vägen, ha en skön lussekväll, kramen

 
Klockan 13 december 2010 kl. 09:54 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

 
Klockan 13 december 2010 kl. 12:03 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så fina saker ni fick med er hem, roligt när sakerna har minnen, då blir de mer betydelsefulla än bara skönheten. Stolen är ju så vacker!
Ska bli kul att höra hur det går med din målning. Imorgon ska jag köpa färg till ett litet projekt.
Inte heller jag har sett nån lucia idag men kanske du fick se nån på jobbet.
Kram Eva

 
Klockan 13 december 2010 kl. 12:12 , Blogger Joyforhome sa...

vilka fina tavlor och vilken fin stol du har där :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida