torsdag 2 december 2010

Födelsedagspresent och nytt rum!

Tala om omslag i köld, igår - 20 och idag -7 grader! rena våren ute.... *ler*
Denna kudde ska min vännina få i present, fick klart godkänt av yngsta dottern!
Vi åker och överraskar under kvällen!
Vårat hus innehåller 10 rum som vi bor i, sedan finns det 3 rum som muséum.
Rummet här är vardagsrummet, lite blandat nytt och gammalt, dörren leder ut i köket.

Här en annan vinkel, korten på väggen är på barnen när de var 1 år. Dörren leder ut i den stora kalla hallen! Kvittar hur mkt man har på elementen, ställer extra element så är det kallt, finns en trappa upp till övervåningen och muséet och där har vi ju inte på mer värme än att det är frostfritt.

Och här är andra sidan, stora långa fönster som kräver sin läng i gardiner, och så bokhyllan el skrythyllan...... ja ibland undrar jag varför man har en sådan och varför det heter bokhylla, inte har jag böcker i den då!

Rummena här är ju stora, finns två rum som är små på övervåningen, det är hörnrum och i det ena huserar jag med symaskin och det andra är ett av två gästrum!
Har idag gjort en storstädning i två rum, lagt på lite juldukar och ska nu bära när lådorna med alla mina tomtar, då börjar julen närma sig för mig när tomtarna kommer upp!
Hoppas er torsdag är bra!? Jag är i städartagen! Kram Iréne




Etiketter:

11 kommentarer:

Klockan 2 december 2010 kl. 07:42 , Blogger Pixi sa...

Wow vilket fint hem ni har!! Sj har jag skottat snö så jag har ont i varje muskel..=)

 
Klockan 2 december 2010 kl. 08:29 , Blogger Elzie sa...

Vilket vackert vardagsrum ni har. Ja, själv slängde jag ut bokhyllan härifrån för några år sen. Visserligen behöver jag en, men det ska vara en riktig då.
Har varit dålig på att besöka dig men ska försöka bli bättre på det.
Hoppas du inte har snöat inne. Här har det kommit vitt från ovan nästan hela dan. Puh!!
Kram Elzie

 
Klockan 2 december 2010 kl. 12:00 , Blogger Viola sa...

Vilka härlig ytor ni har och den kudden skulle man bli väldans glad över att få, hoppas kvällen är skön, kramen

 
Klockan 2 december 2010 kl. 13:37 , Blogger Petra / Popetotrora sa...

Ja, det är verkligen skumt hur temperaturen går upp och ner som en jojo. :-) Jättefin kudde!

 
Klockan 3 december 2010 kl. 00:01 , Blogger HÖNSHUSET sa...

Hejsan!!

Vilken fin kudde du har sytt - din väninna kommer att bli överlycklig!!

Önskar dig en härlig dag!

Kram gunilla

 
Klockan 3 december 2010 kl. 13:10 , Blogger Cajsas Faster sa...

Så många rum ni har att gömma er i... eller dra sig tillbaka till om man vill vara ifred.

Jag skulle måla halvmåneborden, men jag är inne i en vit period nu! Färgmässigt! :)

Trevlig helg, skönt med lite vårvärme...-6 här.
Kram Marie

 
Klockan 3 december 2010 kl. 23:28 , Blogger Kicki & Jörgen sa...

Underbart vackert hem har ni, mysigt med så många rum, men jobbigt att städa antar jag ;-)
Kallt ja, det pendlar som värsta pendeltåget - vi har haft som mest inne i stan ca -15grader. Men ca 4 mil från oss hade de -29grader...usch usch!

 
Klockan 4 december 2010 kl. 06:37 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vilken fin kudde du har gjort! Väninnan kommer att bli glad.
Så vackert ert hus är med alla ljusen i fönstren på en bild längre ner på sidan.
Och ja, vi kom iväg på julshowen. Jag såg att du nyligen också var i Globen.

Trevlig helg!
Agneta

 
Klockan 4 december 2010 kl. 07:45 , Blogger himlaverket sa...

Underbar kudde...
och vilka stora rum ni verkar ha. blev nyfiken på det där med museum ;)
kram ullamaria

 
Klockan 4 december 2010 kl. 10:27 , Blogger Rose Garden Malevik sa...

Lite mildare nu....skönt :)
Vackert hem ni har :)

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

 
Klockan 5 december 2010 kl. 08:56 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt med så många rum och stora dessutom. Men vad nyfiken jag blir...museum...vad kan man se där?

Ha en fin kväll och en fin början på veckan!
Kram,
Regina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida