måndag 15 november 2010

Måndag gör jag......

.... ingenting..... men har inte vunnit något! Men måndagen efter min jobbarhelg blir ofta så. Har flyttat runt på lite saker och placerat ut de jag köpte igår, plockat fram nya gardiner till köket och ströket, får se om de kommer upp nu i kväll!! Mina små rariteter här ovanför, flyttade jag runt innan de hamnade på hyllan här, de är så söta och mycket hos mig går i blått, även när det gäller klädköp! Dessa små porslinsmuggar hittade jag på en loppis i sommar för 40 kr, blev förtjusta i dom med en gång. Det är väl mått för det står 1 kopp, 1/2 kopp och 1/4 kopp på dom. Har även försökt att få ordning på mappar med bilder här på datorn, det kändes lite rörigt med alla kort, så nu har jag börjat sortera och få namn på mapparna.


hittade då denna bild på svamp, som jag och dottern i Arboga var ute en söndag i höstas och plockade, vi fick ihop en hel del och min uppgift blev sedan att rensa..... jag är ingen svamp plockarmänniska, hittar inte ut från skogen, följa en stig går bra men inget mera, men nu förlitade jag mig på dottern och vi kom hem!


Har varit en sväng och handlat för i morgon blir det lussebulle bak, saffran inköpt, här bakas bara med saffran. Får även baka bullar som är glutenfri, två av döttrarna är glutenintoleranta, lite knepigt att baka med sådant mjöl men efter 12 år så brukar det gå bra!


Hoppas er måndag har varit bra!? Jag sätter nog upp gardinerna nu! Kram Iréne

Etiketter: ,

5 kommentarer:

Klockan 15 november 2010 kl. 09:27 , Blogger Viola sa...

Idag har det varit en lugn dag...:-) det behövdes efter de sista veckorna där man bara flängt hit och dit, har faktiskt varit in till staden och shoppat lite..vackra koppar i blått du visar, så läckra med sina mått, ha en fin kväll, kramen

 
Klockan 15 november 2010 kl. 11:34 , Blogger Sara sa...

Hejsan

Låter som en skön måndag :-) Ha en fin kväll.
Kram

 
Klockan 15 november 2010 kl. 12:24 , Blogger annika sa...

Skönt att få lite gjort speciellt då du har jobbat helg. Jag gillar också blått.

 
Klockan 15 november 2010 kl. 23:40 , Blogger Skogslyckan sa...

Sådana söta blåvita mått har jag sålt flera omgångar av. Här är en frostig morgon, mycket finare än det eviga regnade som varit de sista dagarna. Ha en fin dag.
Kram Pia

 
Klockan 16 november 2010 kl. 08:40 , Blogger Norregård sa...

Härlig bild för en svampälskare från mig!!!

Trevlig Kväll;o)
Kram Malin

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida