söndag 28 november 2010

Hastigt och lustigt.....

..... fick jag en inbjudan till Stockholm!
Och ni ser väl var jag har varit under lördagen!? Jag åkte alltså iväg på lör morg upp till Arboga till Emma, sedan fortsatte vi till Stockholm på middagen och Stockholms Horse Show!
Snö finns där oxå!
Å vad mycket finnt vi tittade på, både hästar och saker till ryttare.
En liten del av Globen i kvällsskymningen!
Vi fick en egen guidad tur under Globen och fick titta på allt som är runt hästtävlingen där, så kul! Tänk det går åt 30 pers som grejar med alla blommor till banan! I natt kör de ut all sand som är underlag på banan, ska vara ute till imorg för då är det något annat på "G" där! Tror hon sa att det är mellan 300-400 som jobbar med allt detta!! Vi fick se många stjärnryttare när de hoppade över 150 hinder.....
Och här är inne i Annexet med alla utställare. Står och tar kortet ovanifrån och ner.
Och vad mycket det finns att köpa till både ryttare och häst ( om man vill). Jag köpte 5 st inredningstidningar för 100 kr, det fanns till min stora förtjusning!!


Hmhm hemresan nu idag gick då inte så bra, kom så hem tillslut efter mycket möda och snöstorm från Karlstad till Mellerud!
Oj vad det stormar här på slätta nu oxå, mannen kör snö för fullt, man ser nästan inte att de kör!
En liten gla vovve ligger i mattes knä å bara myser nu! Tänk att man är så efterlängtad
....
Hoppas eran helg varit bra!? Min har då varit det även om det var svårt att ta sig hem!
Kram Iréne

8 kommentarer:

Klockan 28 november 2010 kl. 09:40 , Blogger barbrok sa...

Vad mysigt ni har haft det! Förutom resan i stormen då förstås.
Kram
Barbro

 
Klockan 28 november 2010 kl. 10:02 , Blogger annika sa...

Tur att du kom hem ordentligt. Förstår att det kan bli drivor på vägen. Dottern är på väg hem från Globen just nu. Hon åkte buss i morse. Härifrån tar det endast ca två timmar till Stockholm och för det betalar du ca 130 kr tor.
Spännande att få se lite bakom kulisserna.

Ha en bra start på veckan
kram

 
Klockan 28 november 2010 kl. 10:55 , Blogger annashusidingtuna sa...

Ja, man får verkligen ta det försiktigt i det här vädret. Tänk att det jobbar så mycket folk på globen, det tänker man inte på vilket arbete det är att hålla en sådan stor arena gående.
Ha en fin adventssöndag.
Kram Anna

 
Klockan 28 november 2010 kl. 11:08 , Blogger Vardag och flärd sa...

Oj, här hittade jag en dalslänning, så kul! Själv är jag utflyttad och bor nu utanför Göteborg men återvänder "hem" så ofta jag kan - hjärtat lämnar aldrig Dal. Känner inte igen ditt fantastiska hus, måste ha missat det på alla mina rundresor i landskapet. Det var roligt att läsa om vad du gör, du verkar vara väldigt aktiv.
Ha det gott i vintervädret, gamla mor sa att det var snöyra hemma idag.
Kram Eva

 
Klockan 28 november 2010 kl. 11:18 , Blogger himlaverket sa...

Tack för att du deltar i mitt lotteri,
vilken grej,,,måste varit härligt med Stockholm Horse ...
kram ullamaria

 
Klockan 28 november 2010 kl. 11:24 , Blogger Vardag och flärd sa...

Jag har nog fått hjärnsläpp! Visst vet jag vilket ditt säregna skifferhus är, inte så långt från mitt färdenehem!
Kram Eva

 
Klockan 28 november 2010 kl. 12:02 , Blogger Viola sa...

Låter som ni har haft dt toppen, undantag hemrean då, här har det blåst nordan igen och det har kommit 3 dm snö i em, nu räcker det för ett tag tycker jag, ha nu en skön kväll, KRAM

 
Klockan 28 november 2010 kl. 12:59 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Det låter som du haft en trevlig helg i Stockholm! Skönt att du kom hem som du skulle trots all snö!

Kraam Jenny

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida