söndag 21 november 2010

Mysfaktor och hobby.....

Lördag kväll med veden sprakande , mycket levande ljus, god mat och ett glas vin,
känndes skönt efter en grå dag!
Gunghästen som står i vänster hörn, har min morfar Tage, gjort åt vår älsta dotter Linda, när hon föddes, så den är 32 år!
Fick fram denna duk en dag och kom på att jag hade vävt den själv, en av alla saker jag har prövat på, då bodde vi i Tidaholm, inga barn, bara oss själva att tänka på, fanns en vävstuga där som jag kom intill på, kul med att väva, men kanske inte riktigt min sak! Det första jag började med var keramik, mycket roligt, höll på i flera år, dessa fåglar var bland det första allstren och de sitter i vårat sovrum!


Sedan har jag virkat, hur många dukar, gardiner som helst och 5 sängöverkast, 1 till dubbelsäng och sedan ett var till varje barn!


Porslins målning har jag prövat på också, denna tallrik är bland de bästa jag gjort! Har även målat 6 st ros koppar med fat.
Att måla på porslin var väldigt roligt men inte med en 2 åring och en nyfödd, då liksom allt tog slut, det är ju lite att pyssla med när man målar porslin, skulle faktiskt kunna tänka mig att göra det igen!



En riktig blöt och grå söndag har vi haft i Dalsland!
Varit och ätit lunch hos mor och far. En tur ut till vårat "Paradis" för å se att allt är ok!
Hoppas er söndag är bra!? Min har varit det! Kram Iréne




Etiketter:

8 kommentarer:

Klockan 21 november 2010 kl. 09:27 , Blogger barbrok sa...

En riktig mångsysslare ser jag att du är liksom jag! Alltid roligt att titta in och höra vad folk har för intressen!
Barbro

 
Klockan 21 november 2010 kl. 10:57 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det är tämligen grått här också, men det är mysigt, det är det!
Kram

 
Klockan 21 november 2010 kl. 21:33 , Blogger Fågel Blå sa...

Du kan du!!!!
Så mycket fint!!!!
Kikar in och önskar dej en fín ny vecka!
Kram Kathrine

 
Klockan 22 november 2010 kl. 04:56 , Blogger himlaverket sa...

Riktig pysselmänniska är du...
Fina grejer...
kram ullamaria

 
Klockan 22 november 2010 kl. 09:05 , Blogger Kicki & Jörgen sa...

Mysigt med öppna spisen! Porslinsmålning höll jag på med för längesen...jättekul är det!

 
Klockan 22 november 2010 kl. 10:56 , Blogger Viola sa...

Här bor en riktig kreativ männsika, det har jag förståt länge...:0) ha en fin kväll, KRAM

 
Klockan 22 november 2010 kl. 12:30 , Blogger Cajsas Faster sa...

Oj, vad mycket olika saker du provat på...Jag är inte så där kreativ, önskar jag vore det!
Ha det bra nu när det ska bli sånt snöoväder...då får man hålla sig inne och pyssla kanske?!
Kram Marie

 
Klockan 22 november 2010 kl. 13:48 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka skapartalanger du har, du är verkligen mångsidig när det gäller hantverk. Så mycket fint du har gjort. Jag gillar fåglarna i keramik=)

Var rädd om dig i snö(o)vädret!
Kram,
Regina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida