tisdag 16 november 2010

Stora Jul......

...baket blev det idag! När jag hade bestämt mig för att baka, vad händer då, jo ett underbart väder blir det, men bestämt är bestämt, så jag drog igång, under tiden det jäste så kom äldsta dottern hem en sväng och byte bil, så då blev det en kopp kaffe!
Här jäser lussekatterna andra gången, då ringer min mor och behöver hjälp, alltså stek lussekatterna och så undrade jag varför jag börjat bakat....

Men stekta blev de och här ligger de och kallnar och jag åker iväg!


När jag kom hem efter två timmar var jag uppe i varv och satte en ny deg och så blev det även vanliga bullar! Till mannens förtjusning! Jag tycker om att baka bullar, sockerkakor men matbröd lyckas jag inte så bra med, har ett recept på frallor som brukar bli bra, så vem vet det finns 2 pkt jäst kvar....... men inte i kväll!
Från att ha varit en lugn måndag, blev tisdagen mera körig, känns som jag fortfarande är på "G" kanske ta och stryka de nya gardinerna till sovrummet....
Hoppas eran tisdag är bra!? Min blev körig men med goda bullar! Kram Iréne




Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 16 november 2010 kl. 12:32 , Blogger Viola sa...

Här kan man tala om storbak, så himla gott det ser ut, jag som är så fikasugen, hoppas det finns en kokosboll kvar, kramen

 
Klockan 17 november 2010 kl. 02:05 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhh vad duktig du har varit!!!!
Så gott det ser ut!!!!!
ha en fin dag!
Kram Kathrine

 
Klockan 17 november 2010 kl. 02:40 , Anonymous Anonym sa...

Oj, jag blir alldeles svettig av din arbetslust! Men gott ser det ut. Jag måste nog friska på mig lite mer innan jag börjar tänka på julbaket!

Ha det bra.
Kram Eva-Mari

 
Klockan 17 november 2010 kl. 04:56 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Oj vad mycket du bakat! Dina lussekatter och bullar ser jättegoda ut!

Kraam Jenny

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida