torsdag 18 november 2010

Äntligen....

... som Gert Fylking säger, så kom jag ut i skogen på förmiddagen, det var i grevens tid, för nu blåser det och snöar här hos oss! Gjorde i ordning en zinkbalja med gran och tallris, en liten enbuske + lite småsaker som jag inhandlade i går. Den står på våran trapp in i huset! Jag och Ztella ( vovven) fick en skön promenad i skogen, fast inte längre in än att jag såg bilen, *ler* jag går ju vilse annars!!
Mitt skrivbord i köket fick sig en hink med lite gran å tallris oxå och så en liten tomte! Mina tomtar börjar komma fram lite då å då, alla nya får plats med en gång runt om i huset!

Även köksbordet fick några hyacinter i en kruka med mossa. Mossan är dock köpt, fullt så energisk är jag inte så jag plockar den själv..... ;)!
Så kul när nya bloggare för mig, hittar till min sida. Finns nästan någon ny varje dag! Inte i min vildaste fantasi trodde jag detta när jag började, det är så roligt att stifta bekantskap med er! Jag tillhör ju inte direkt den där pyssliga människan som knåpar med olika saker, men blir mer å mer inspirerad när jag läser era bloggar! Kuddar älskar jag att sy, så Panduro katalogen som kom idag gav inspiration till nya modeller!
Hoppas er dag har varit bra!? Nyss hemkommen från jobbet, så nu en kopp the! Kram Iréne


3 kommentarer:

Klockan 18 november 2010 kl. 12:53 , Blogger Cajsas Faster sa...

Hej, tur att du hann ut i skogen. Det var fruset på sjöarna runt Södertälje där jag var idag, så jag förstår om du har ännu kallare...
Och bakat så mycket har du gjort...blir sugen på bullar!
ha det bra. Kram Marie

 
Klockan 18 november 2010 kl. 13:15 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Fint! Du har gjort jättefint!
Kram

 
Klockan 18 november 2010 kl. 22:10 , Blogger Skogslyckan sa...

Så fint du har pysslat. Vi skall göra kransar och fixa lite i helgen. Jag vill faktiskt gärna ha snö...är trött på det grå... Ha en riktigt mysig fredag!
Kram Pia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida