fredag 26 november 2010

Snö och Advent!

Oj vad kallt och blåsigt vi har det på slätta!
Har varit -9 grader, blåst, snö hela dagen, så inomhus arbete har varit skönt!
Ja så är alla adventsstakar uppe och tända, detta är framsidan av huset, fönstret över stora dörren, där brukar jag ha en stor stake med 11 lampor i, nu var den sönder och jag har faktiskt inte satt mig i bilen för några lampors skull, utan får ta det när vädret är bättre!
En av alla snöhögar som har blivit när mannen har plogat rent runt alla hus, det yr runt snö och driver igen ganska fort!
Alltså lite mysigt tycker jag det är men när det blir att man inte kan göra det man ska då tycker även jag att snön är ett gissel!
Inomhus har det pyntads en del, köksbordet har fått en röd duk och hyacinterna håller på att slå ut, adventsstaken med sina fyra ljus tronar mitt på bordet! En sådan underbar tid vi går till mötes nu. Börjar även plocka fram en del av min tomteskara då å då, står en på den lilla byrån, en med luvan ner över ansiktet.....


Har även fixat till en ljusbricka, hittade ett uppläggningsfat som jag ställde lite ljus på, de fyra ljushållarna satte jag olika band om, en liten tomte, ängel och en gran och sedan var det klart!

Har varit och hämtat ut ett paket från panduro med lite smått och gott, lite saker till kuddar, spetsar och motiv att stryka på. Sedan små hjärtan att stoppa med vadd och dekorera med pärlor, virkade blommor, spetsar och snören!
Ja nu drar det ihop sig till Idol i kväll, det är nästan det enda program jag följer på riktigt!
Håller tummarna för Linnea!
Vill önska er alla en riktigt fin första advent!
Hoppas er fredag är bra!? Min är det och nu väntar jag på första glöggen!
Kram Iréne




Etiketter:

6 kommentarer:

Klockan 26 november 2010 kl. 09:16 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhhh vilka fina bilder på erat hus!
Och så fint du har pyntat!!!!!
Hoppas du får en fin helg!
Kram Kathrine

 
Klockan 26 november 2010 kl. 11:02 , Blogger Sirpa sa...

Önskar dig en mysig helg!
Kram Sirpa

 
Klockan 26 november 2010 kl. 13:47 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Ojojoj, så vackert det lyser i fönstren på ert hus, som i en saga!
Trevlig helg
Agneta

 
Klockan 26 november 2010 kl. 14:56 , Blogger Swethaiparadise sa...

Riktigt fina bilder. Mysmys! Tack detsamma.

 
Klockan 27 november 2010 kl. 14:26 , Blogger Skogslyckan sa...

Åh vad stämningsfullt det ser ut med dina adventspyntade fönster. Ditt hus är så vackert! Jag har också pyntat idag, och går omkring och njuter...
Ha en fin adventssöndag!
Kram Pia

 
Klockan 27 november 2010 kl. 22:16 , Anonymous Anonym sa...

Oj, vilket julhus du har... så otroligt vackert det lyser ur alla fönster! Visst är det en härlig tid vi har framför oss?

Kram i advent.
Eva-Mari

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida