fredag 10 december 2010

Lite smått och gott......

..... tänkte jag bjuda på denna fredag eftermiddag!
Vi har haft ett så fint väder med lite sol och några - grader.
Kuddarna till köks soffan är klara och blev riktigt bra.
Nu ska jag göra några till för att ge bort i julklapp.
I ett inlägg för några veckor sedan skrev jag om mina halvmånebord och om att måla dessa, fick en kommentar från Agneta med bloggen Snäckskalsdalen om att kolla vad det är för träslag, var det något ädlare så tyckte hon att man inte ska måla, har nu kollat upp och de är av Björk, så någon målning av dom blir det inte! Tack Agneta för tipset!
Däremot har jag fått mitt pelarbord lagat, har ståt på 2 ben länge *ler* men nu ska det målas i någon vit nyans, ska ta mig an detta under helgen!
Vi har i Mellerud en affär som heter Chatrins Antik-loppis och i dag kom jag äntligen när hon hade öppet!
Wow säger jag bara, helt underbar affär, så mycket fina saker, har bara varit där 1 gång tidigare. Jag hittade en så fin spets och när jag berättade vad jag använder det till, ville hon att jag skulle sy upp några kuddar och komma in till henne med för försäljning! Ni ser spetsen här på bilden!
Sedan hittade jag sex burkar för kryddor, i några ligger det kvar, bl.a kanel och kryddpeppar!

Jag gjorde säkert inget klipp men de var bara mina!
Sedan en sådan fin rosenkopp, helt fantastiska roser på!

Och här står mina burkar på spiskåpan! Och ni ser mitt kök i en annan vinkel!


Ja ikväll ska jag se på Idol och Nobelmiddagen, får väl byta kanal då å då!
Idol har jag egentligen tröttnat på, Linnea försvann ju! Men får väl se vem som tar hem det!
Nobelmiddagen ser jag bara på för att kolla de fina gästerna och deras kläder.
Ha en fin fredag kväll alla goa blogg vänner!
Kram Iréne




5 kommentarer:

Klockan 10 december 2010 kl. 08:32 , Blogger Fågel Blå sa...

Gokväll!
så roligt att du fått sånt positiv respons på dina underbara kuddar!
Ha en fin adventshelg!
Kram Kathrine

 
Klockan 10 december 2010 kl. 08:45 , Anonymous Anonym sa...

Hejsan Irene !
Ja visst är det spännande med sådana antik-loppis ställen där man kan leta och fortfarande finna små fynd?
Själv älskar jag sådana ställen och vårt hem är belamrat med en massa saker som jag är förtjust i. Roligt att inreda i personlig stil. något som inte finns i alla hem.Fjällkossorna, hästarna och grisarna har vi inte längre kvar
Men visst kan jag sakna dem ibland. då får jag trösta mej med hundarna och katterna.
tittar in här för att önska dig en fin fin helg
från Kristina
http://vindvittra.wordpress.com

 
Klockan 10 december 2010 kl. 12:18 , Blogger Vardag och flärd sa...

Dina kuddar är superfina! Vad du pysslar och donar, vilken energi du har!
Chatrins butik har jag varit i några gånger, så roligt med sådana butiker, man kan alltid nosa upp nåt kul och absolut helt nödvändigt!
Här hade vi -17 grader i morse, nu är det 0!
(Har kollat - du är inte närmare bekant med min bror o svägerska men ni köpte en spis av dem för en tid sedan. Då vet du nog vilka de är.)
Ha en fin helg!
Kram Eva

 
Klockan 10 december 2010 kl. 12:43 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Va kul med kuddarna och intresset för dom, jag förstår det och vilka fina fynd du gjort. Det är kul att fynda sånt man tycker om.
Så trevligt att höra att det var björk i ditt bord, det är vackert. Kul också att det får vara som det är. Vi hade några målade stolar som vi tog bort färgen från och det var gammal björk under och det är ju så fint!
Trevlig helg, kramar

 
Klockan 11 december 2010 kl. 14:26 , Blogger Malin på pastill.nu sa...

Kuddarna blev jättefina :-) Så sött med spets och ja, grått och spets, det gillar ju jag också :-) :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida