söndag 19 december 2010

Bara julänglar!

Hej alla bloggisar!
Hemma från Arboga, där vi bar möbler upp och ner, hängde upp gardiner och fick jättegod lasang hos Emmas svärmor!
Här är det snöoväder, blåser och snöar men nu ska jag trotsa vädret och åka in till Mellerud och handla.
Dessa julänglar är nog bortåt 25 år, de gjorde jag och barnen en gång i tiden och de har alltid hängt i detta fönster och är nu på plats igen!
Och gröttomten har intagit sin plats vid spisen!
Syddde ihopa en ny kudde, dukar i hardangersöm, som min svärmor sytt, två dukar blev en duk på kudden!


För några dagar sedan kom paketet från Panduro med lite saker i, nästan som julafton!!
Jag har skickat efter lite smycken att fixa ihopa och detta armband blev det första, började med att köpa en sats, för att se om jag skulle lyckas och om det verka kul.
Kan nog säga att jag kommer till att fortsätta!
Men kommer nog till att köpa olika saker för att göra min egen prägel på smycken!

Ja nu väntar en varm bil och en lång nota till affären!
Hoppas er fjärde advent har varit fin som min!
Kram Iréne



Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 19 december 2010 kl. 11:46 , Blogger annika sa...

Vad du grejar! Det måste ha varit lite jobbigt att köra från Arboga och hem till er. Då passerade du min stad.
Här har det snöat hela dagen så det får bli en promenad i morgon till jobbet för det plogas inte så att man kan cykla.
Ha en bra start på julveckan.
Kram

 
Klockan 19 december 2010 kl. 13:37 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll Irene!
Gröttomten skulle jag behövt vid min spis idag, han kunde kanske ha hållit ögonen bättre än mig på bullarna i ugnen:)))
Japp.., jag brände första plåten....

Vackra änglar och extra roligt när dom har fått hänga med i så många år.
Snön har oxå vräkt ner hela helgen här i Ed, nu är jag mer än nöjd!

Nu skall jag dyka raka vägen ner i bingen.., ögonen orkar inte mer!!!
Hoppas du haft en skön helg....
Kram
Marianne

 
Klockan 19 december 2010 kl. 21:02 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så duktig du är och så finbt du pysslat!!!!!
Hoppas du får en fin dag1
Kram Kathrine

 
Klockan 19 december 2010 kl. 22:36 , Blogger Kicki & Jörgen sa...

Du är verkligen händig! superfint, både armband och kudde.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida