fredag 17 december 2010

Min hall och snälla tomten....

Hej alla bloggisar!
Vilken härlig dag vi har, solen försöker bryta sig fram, rimfrost och - 14 grader!
Tänkte visa min hall, den har varit ett sorgligt kapitel!
När det renoverades här för ca 2 år sedan, så åkte hallen med i bara farten, för jag hittade en så läcker tapet. Under vår renovering så tog vi upp färger ur tapeterna å målade runt alla karmar å lister, samma här i hallen.
Denna trappa var BRUN och väggen var målad i sjukhus GRÖN färg!
Men sim sala bim så känndes det med en gång mycket mysigare!
Trappan upp till museét.
Här är stora dörren, mitt på huset!
Och här är ett fönster och sedan innehåller hallen 5 dörrar, så det är lite svårt att få till möblering!


Denna hörna gillar jag, men nu ber jag snälla tomten kom med en liten fin soffa till mig att sätta här!!!!
Hallen är ju en allmän ingång, då jag ibland har turister som kommer och ska se på museét, känns lite svårt med för mycket privata och fina saker där!

Haha stiftelsen som äger gården, höll på att sätta i halsen när de fick se hallen, inte riktigt deras smak men våran!
Nu ska jag packa lite, en tripp till Arboga under fredag å lördag ska vi ta!
Vi ska bära möbler och möblera om hemma hos Emma och Tobbe!
Hämta en matsalsmöbel hos Linda, som flyttar till lägenhet efter jul och inte får plats med den men "lånar" ut till syrran! Skönt då slipper jag härberga den, har redan 2 som står här!!
Hoppas ni har det bra! Återkommer på söndag!
Kram Iréne




6 kommentarer:

Klockan 17 december 2010 kl. 02:18 , Blogger barbrok sa...

Fin och elegant hall!! Läckra och samstämda färger. Måste vara härligt att bo i ett så fantastiskt hus. Kanske själv kommer som turist nån gång om man händelsevis har vägarna förbi, hihi
Kram Barbro

 
Klockan 17 december 2010 kl. 02:40 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

Vad är det jag ser??????
En sådan hall har jag ALLTID drömt om att få bli ägare till.., stor och rymlig.
Dubbeldörrar, många fönster, bred härlig trappa.., japp detta var en hall i MIN smak:)
Ditt val av tapeter var super duper, så snygg!

Kul att få se dessa bilder idag.....
Ha en skön helg och ta väl hand om dig
Kram
Marianne

 
Klockan 17 december 2010 kl. 10:33 , Blogger Viola sa...

Vilken vacker trappa och härliga färger ni valt, nu är paket på väg till dig, ha en fin adventshelg, kramen

 
Klockan 17 december 2010 kl. 12:27 , Blogger Vardag och flärd sa...

Verkar bli en riktigt aktiv helg för dig men säkert trevligt att kunna hjälpa barnen (vad gör man inte för sina "små"?!)
Det ser så fint ut på dina bilder, ert hus är fantastiskt, ska försöka besöka dig och museet när jag hälsar på mor o syskon i Mellerud.
Ha det riktigt gott!
Kram Eva

 
Klockan 18 december 2010 kl. 14:43 , Blogger Petra / Popetotrora sa...

Vilken hall! Den ser typ lika stor ut som hela mitt vardagsrum. :-) Fin!

 
Klockan 19 december 2010 kl. 01:38 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

Det går bra det.., så länge ljuset står tänt får alla i familjen passa på att önska sig något.., så önska på du!!!
Ha en ljuvlig söndag....

Här hemma steks det köttbullar för glatta livet:)
Kram till dig
Marianne

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida