måndag 27 december 2010

Invasion!

Hej alla bloggvänner!
I går på annandagen invaderades vårat hus av ett gäng ungdomar!
Sonen med sambo kom hem, ett par kompisar till dom kom för att hälsa på, vi åt en jättegod paj som äldsta dottern fixade medans jag jobbade!
Mycket skratt och minnen pratades!
Så idag måndag har jag haft min slöa och lata dag! Har inte gjort ett dugg!
Så härligt med alla dessa ungdomar, har varit med dom från det att de var små och nu vuxna med sina egna liv och familjer!
Min ljuvliga rosa hyacint som blommar så fint, står tillsammans med två vita men denna är så....... bara!
Och mitt tomtehus från söta butiken "Lilla butiken Wilja" I Mellerud!
Nu har även tomtarna flyttat in el i alla fall flyttat framför huset!
den stora tomten är av Rolf Lidberg, fick den i julklapp, så fin!
Här hos oss tar inte julen slut förrän på trettondagsafton, mannen fyller år och då passar vi alltid på att ha kalas. Sedan börjar alla tomtar så saktliga att åka ner i sina lådor!
Kommer på mig ibland att jag tänker hur det ska se ut på det bordet eller på den byrån efter att tomtarna är borta!
Hoppas ni har det bra!
Kram Iréne


Etiketter:

6 kommentarer:

Klockan 27 december 2010 kl. 09:54 , Blogger himlaverket sa...

Här börjar vi tröttna på julsakerna dagen efter nyår, så undan för undan åker det ner och efter trettonhelgen så köper jag mej en bukett födelsedagstulpaner å då får jag vårkänslor.
Längtar efter den gamla hederliga vardagen igen ;)
kram ullamaria

 
Klockan 27 december 2010 kl. 10:26 , Blogger Viola sa...

Förstår att ni hade det supertrevligt, mina julsaker brukar åka ner i lådan när vi firat nyår..då vill jag bara ha VÅR igen, ha det gott, kramen

 
Klockan 27 december 2010 kl. 10:27 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll Iréne!
Visst är det väl härligt med huset fullt av folk och alldeles extra när man känt dom sedan dom var småttingar:)
Jadu, jag har minsann röjt i tjejernas rum idag, fick ett ryck och ut åkte deras granar alleredan!!
Dom barrade till tusen och kissen gillade tydligen deras pynt då hon har lekt med dom stup i kvarten:)

Men tomtarna får allt hänga med ett tag till och vår gran i vardagsrummet barrar inte..., ännu.
Ha en skön kväll
Kram
Marianne

 
Klockan 27 december 2010 kl. 13:15 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ja, visst är det underbart när huset fylls av ungdomar och de trivs tillsammans med oss "gamlingar", då njuter man verkligen!
Här åker julen ut på trettonhelgen också men en del saker plockas bort lite tidigare.
Ha det fortsatt fint!
Kram Eva

 
Klockan 27 december 2010 kl. 23:22 , Blogger Skogslyckan sa...

Härligt att barn och ungdomar tycker om att komma till en. Jag satt uppe med mina barn och pratade till kl 4 på julaftons natten. Efter nyår åker julsakerna ner, vi har haft dem här så tidigt i år pga reportaget.
Ha en fin tisdag!
Kram Pia

 
Klockan 28 december 2010 kl. 06:45 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Det låter som ni hade en härlig dag med barnen och deras vänner på besök!

VIlket fint tomtehus du har. Jag brukar ta bort julpyntet strax efter nyår, då vill jag ha vår:)

Ha en fortsatt bra vecka!

kram Jenny

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida