onsdag 29 december 2010

2010 sista skälvande dagar!

Hej alla bloggvänner!
Ja nu drar det ihop sig för de sista dagarna under 2010!
Vad minns man som det bästa, då!?
Ja året började ju med en hisklig vinter och avslutas med det samma! Kanske inte det bästa men nästan.....!
Ett utav det bästa var att vi fick tillbringa mycket tid på vårat "pensionärsställe" vi hade en STOR midsommarfest för nära och kära där!
Den kommer att upprepas under 2011!
Vi var ofta ute med båten, fikade, badade och fiskade kräftor i augusti!
Vi åkte en del motorcykel och planerar en liten längre tripp under 2011.
Har man jordbruk, så är vår och sommar inte mycket till ledighet, blir ofta så att när det blir fint väder så ska hö, ensilage, sådd m.m hinnas med!
Tänk så svårt det är att minnas saker, beror det på åldern tro??
Här är det riktigt kallt idag - 15 grader men solen skiner, så kamran fick följa med ut en stund!
Här hänger det lite snö från taket!
Och här är det en del istappar från ladugården!

Min Hök som vakar över trädgården ser lite frysen ut!


Jag fick lite pysselmani under förmiddagen och gjorde ett armband och ett halsband, kanske för Nyårsfesten!
Nu tillhör jag den skaran som jobbar hela Nyår, men en liten fest hinner vi med, ska till svågern och fira in 2011!
Ett utav det bästa under året måste ju har varit att jag började blogga, vågade ta detta steg som gett mig så mycket tillbaka!
Jag vet att jag inte kommer till att skriva här förän 2011, då jag som sagt jobbar hela helgen, så med dessa rader vill jag önska alla
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011!
Kram Iréne




Etiketter:

10 kommentarer:

Klockan 29 december 2010 kl. 06:53 , Blogger Fågel Blå sa...

Hej min vän!
Och jag önskar dej också
Ett Gott Nytt År!
Kram Kathrine

 
Klockan 29 december 2010 kl. 12:10 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ja, det är mycket stort som händer under ett år och jag håller med dig om att det är svårt att minnas allt - men nu kanske bloggen är till hjälp. Jag är också glad att jag vågade börja blogga, har fått mycket inspiration här och det bästa är att alla är så positiva och rara och uppmuntrande, det är en fin värld.
Här är vi värst idag - minus 22 grader!
Ha en trevlig nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt år!
Kram Eva

 
Klockan 29 december 2010 kl. 13:12 , Blogger Viola sa...

Så du jobbar nyårshelgen...jag brukar inte göra så stor affär utav nyårsafton, tycker de är skönast att ta det ganska lugnt, vi ska bara in till goa vännerna som driver resaturang och äta en bit mat på kvällen, och det är ju nära bara några m att gå...perfekt för mig, hemma är ju bäst, ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig, stor kram

 
Klockan 29 december 2010 kl. 13:35 , Blogger Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Jag önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år! Vi hörs i bloggvärlden!
Carin

 
Klockan 30 december 2010 kl. 00:19 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Iréne!
Jadu, vilket år!!!!
Som du själv skrev, vi började året med en helvetes vinter och avslutar den likaså.
Japp.., jag erkänner att jag alleredan längtar till våren:)

Önskar dig oxå ett GOTT NYTT ÅR och ta väl hand om dig i kylan.
Kram
Marianne

 
Klockan 30 december 2010 kl. 15:17 , Blogger  MårsArt sa...

Önskar er i vackra skifferhuset ett riktigt Gott Nytt År!
Kram
Agneta

 
Klockan 30 december 2010 kl. 23:16 , Anonymous Anonym sa...

Allt gott under 2011 önskar jag dig!

Kram Eva-Mari

 
Klockan 31 december 2010 kl. 07:24 , Blogger Änglarnas hus sa...

Ett Gott Nytt År vill jag nu önska dig!!
Vi ses under 2011!!

Kramis Sanne!!

 
Klockan 31 december 2010 kl. 07:31 , Blogger Elzie sa...

Önskar dig och de dina en trevlig nyårskväll. Och GOTT NYTT ÅR på dig.
Kram Elzie

 
Klockan 31 december 2010 kl. 08:08 , Blogger Ullis/Leva på landet sa...

Så fina smycken du har gjort.
Önskar dig ett
★。♥。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.☆。*☆。
♥Kram Ullis♥

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida