söndag 9 januari 2011

En helg med Gabriel och Elias!

Hej alla bloggvänner!
Ja nu är det tyst och stilla här hemma, har kört de små killarna till sin pappa!
Men oj vad kul vi har haft under helgen!
Här är det snöbollskrig som pågår, konstigt att det är tre st killar mot mormor..... men hon klara sig rätt bra, hade ju kamran att skylla på!!
En snögrotta grävdes fram och här tittar de små liven fram!
Gabbe högst upp på snöhögen!


Och här klättrar de upp!



Även lite innemys hade vi! Jag och Gabbe spelade spel, vi började med Pippi spelet. där det blev oavgjort ;)!
Sedan skulle vi spela Diamantspelet, där då inga regler fanns att tillgå, dessa spel är bortåt ca 25 år.... men Gabbe bedyrade att han kunde då reglerna, så vi satte igång, det konstigaste var att reglerna ändrades hela tiden *ler* och mormor tro att hon nog blev lite lurad....
Jag vann en hel del pengar och hade en stor hög, då vi kom fram till en ny plupp att lyfta på, så var det nya regler, då skulle mormor dela med sig av alla pengarna...... ;)!
Men kul hade vi!


En stor Herr snögubbe fixade vi till oxå, han fick lite spretigt hår!

Fast det var nog mormor som tyckte
det var roligast att göra en snögubbe!
Tänk vad snögubbar man har gjort i sina dar, nu får ju barn nästan aldrig göra det, snö fattas för det mesta, inte alltid att vi har sådana vintrar som nu!
Ja en så rolig helg har vi haft!
Men nu får nog mormor vila upp sig lite! En kopp te skulle sitta fint!
Här är det töväder nu, slask och blöt, halkigt och svårt att köra, det skär ju igenom på alla vägar!
Hoppas ni alla har haft en lika rolig helg som jag!
Kram Iréne






6 kommentarer:

Klockan 9 januari 2011 kl. 11:04 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så kul att få leka en hel helg och att få gotta sig åt barnbarn! Men jag förstår att man kan bli lite trött av så mycket lek och spel.
Kram Eva

 
Klockan 9 januari 2011 kl. 11:17 , Blogger Livsnjutaren sa...

Verkar som du haft en skön helg också.Jag tror det är något fel på mig,jag är 38 min äldsta dotter bara 18 i år. Men jag börjar längta efter barnbarn.haha.Tur att hon inte läser detta ;) kan ju vara bra om dom skapat sig ett liv innan,hihi.

 
Klockan 9 januari 2011 kl. 13:26 , Blogger Skogslyckan sa...

Låter som om du haft en riktigt livlig men ändå skön helg! Barnbarn är underbart!
Ha en fin vecka!
Kram Pia

 
Klockan 9 januari 2011 kl. 14:36 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt det ser ut och barnen har hur kul som helst, bättre kan det väl inte bli.
Och er snö har inte regnat bort, det har vår nästan och det är isgata överallt.
Agneta kram

 
Klockan 10 januari 2011 kl. 09:19 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så mysigt nmoi verkat ha haft i helgen!!!!!
Roligt med all snö som barnen kan leka i!
Önskar dej en ny fin nvecka!
Kram Kathrine

 
Klockan 10 januari 2011 kl. 11:05 , Blogger Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Oj, va härlig din helg varit! Förstår att mormor trivs!
Carin

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida