måndag 7 februari 2011

Vad har jag gjort i dag!? Änglar!

Hej alla bloggvänner!
Jaha vad har jag gjort, började jag fundera på för en stund sedan, kändes som ingenting idag!
Men börjar man tänka efter så blev det en del.... vart i stallet och fixat med hästarna, tvättat 2 maskiner med tvätt, plockat upp här hemma, blir inte så mkt av det när man jobbar en helg! Lagat lunch och vart på "medarbetarsamtal" hos chefen och gjort färdigt gardinerna till dottern i Arboga!
Så här fina änglar blev det på dom!
En är 4 m lång och den andra 1.5 m, de ska hänga i fönster i deras nygjorda hall! Beige tyg i linne, har kvar tyg så nu ska det bli små kappor till fönstren på smultronstället!

I lördags hann jag med en loppitur på min rast, hihi lite effektiv är jag nog! Hittade dessa två små söta änglar, gjorda i trä, säkert helt nya men de var så söta, så 30 kr för paret, då slog jag till!
Just nu snöar det här....... med regn i! Nä nu får det vara slut på detta väder, har haft så många vårtecken under helgen så nu vill man ha VÅR!
Nu har mannen fixat kaffe och jag köpt med semlor hem, så en liten fika tar vi nu!
Ha en fin kväll, alla vänner! Kram Iréne



Etiketter:

5 kommentarer:

Klockan 7 februari 2011 kl. 08:43 , Blogger Vardag och flärd sa...

Effektiv som vanligt! Änglagardinerna är ju så fina, din dotter har en duktig mamma! Tror jag måste pröva det här med att stryka på bilder, jag har en bok där det står hur man gör.
Loppisänglarna är jättesöta, det var ett riktigt fynd tycker jag, de ser så snälla ut och lite chica (hur nu det stavas).
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 7 februari 2011 kl. 09:51 , Blogger barbrok sa...

Vilka fina gardiner! Antar att du använt dig av stryka-på-bilder?? Jag har såna hemma i massor, men är osäker på om man kan använda min ångstation (som pyser väääldigt mycket ånga) till dessa bilder. Får väl prova mig fram.
Barbro

 
Klockan 7 februari 2011 kl. 10:14 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt för din dotter att få så fina gardiner=) Funderade på det du sa att det känns som du inte gjort något...jag tror att när man gör "rutinsaker" som tvätta, städa, laga mat, handla osv upplevs som att inget blir gjort. Det är de dagar då man gör något annat som sticker av mot det vanliga, då tycker man att man gjort något.

Änglarna tycker jag är jättefina. Tänk att man kan skulpera i trä så att det ser ut som tyg, det ser verkligen ut som ängeln håller ut klänningsvåden.

Ha det så gott!
Kram,
Regina

 
Klockan 8 februari 2011 kl. 02:56 , Blogger Fru C sa...

Alldeles rätt nu får det vara slut på detta väder!!
Gardinerna var superdupersnygga!

 
Klockan 8 februari 2011 kl. 06:37 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh vilka fina gardiner!!!!!
Så vackert det kommer att bli!!!!
Änglarna var så fiina!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida