tisdag 1 februari 2011

Lite renovering och en klenod....!

Hej alla bloggvänner!
I dag har jag varit på besök hos min frissa och klippt toppar och fått lite färg i håret! Sedan åkte jag och yngsta dottern en tur till Bloms, hittade lite smått och gott, bl.a en jättesöt tunika från Vila!
Ja så var det denna renovering, händer inte så mkt just nu, vi måste hämta hem kaminen först, men här på bilden under är "smutten" som revs bort, i denna "smutt" från kökssidan går trappen till övervåningen, så håll i er....
... så här ser det ut nu!
Och kaminen ser ni ju var den ska stå!
Nu till något helt annat, i söndags när vi hämtade sista delarna av köket, så stog det i ett förråd hos min svärfar och vad stog inte där mitt framför näsan på mig... jo denna om inte Amerikakoffert så en Tenhultskoffert! Min svärfars gamla och slitna koffert, det är en riktig klenod för mig och mannen att vi kunde ta med den hem.

Den ska få flytta ut till lilla stugan när det är klart där!
Här är ett fruktansvärt väder idag oxå, blåser, lite duggregn och så kallt, burr!
Ska strax förflytta mig till symaskinen en stund!
Ha en bra dag! Kram Iréne



Etiketter:

9 kommentarer:

Klockan 1 februari 2011 kl. 12:06 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, så ljust och fint det blir när smutten kom bort! Tror det kommer att bli så jättefint på ert lilla ställe. Och vilken sakletare du är, kofferten är ju fantastisk!!!
I mars ska jag till min syster, vi ska ha systerhelg, ta med mor till Bloms och ska försöka hinna med Cathrins också. På Dal kan man hitta mycket roligt att ta med sig hem.
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 12:06 , Blogger himlaverket sa...

Wow, vilken underbar koffert,,
så mysig att bara ha framme.
Smuttar är bra att ta bort så det blir mer utrymmen. Det där blir bra....
kram ullamaria

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 23:04 , Blogger Fru C sa...

I 'lööve' koffertar....den är underbar! Jag ser att ni har en del att göra ;)

 
Klockan 1 februari 2011 kl. 23:11 , Blogger Mia Maräng sa...

Hej!
Vilken skillnad det blev när trappen kom fram, snyggt! Förstår att ni blev glada när ni fick ta hem kofferten. Ha det så gott.
Kram Mia

 
Klockan 2 februari 2011 kl. 03:29 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhhh vad jag älskar din gamla koffert!!!!
Lyckliga du!!!!
Kram Kathrine

 
Klockan 2 februari 2011 kl. 05:57 , Blogger Skogslyckan sa...

Stämmer in i kören. jättefin koffert! Tack för grattis hälsningen igår.
Kram Pia

 
Klockan 2 februari 2011 kl. 08:18 , Blogger Viola sa...

Här är en som blir alldeles sjuk utav avund...vilken koffert, helt underbar, paketet lämnar Vikbolandet imorgon, ha en skön kväll, kram

 
Klockan 2 februari 2011 kl. 11:14 , Blogger Änglarnas hus sa...

Oj, så luftigt det blev!.. Spännande att få se fortsättningen av projektet!

Ha det gott! Kramis Sanne

 
Klockan 3 februari 2011 kl. 02:04 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vad roligt med renoveringen och vilka fina grejor du hittade där. Det här ska bli kul att se fortsättning på! Det kommer säkert att bli jättefint.

Ha en fin torsdag!
Agneta

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida