torsdag 10 februari 2011

Tänk vad en ommöblering gör!

Hej alla bloggvänner!
Nä nu känns det väldigt surt.... här snöar det för fullt, blöt otrevlig snö, som täcker allt igen!
Så nu längtar jag till att sitta med fötterna i vattnet på bryggan vid smultronstället!
Å vad jag längtar.....
Till något helt annat, har varit på 50 års uppvakning under förmiddagen, min svåger fyller idag, så hans syskon + jag och käre svärfar åkte iväg en stund! Denna tårta fick vi smaka, nästan synd att skära i...!
Tänk att få va konditor och skapa dessa verk!
Jag började med en liten ommöblering, tänk att flytta lite möbler, byta mattor, ställa några saker på annan plats, kan ge två helt nya rum!
I min matsal har jag haft två stora bord, det ena stog här som gungstolen nu står, tänkt här igentligen är ett skåp modell större som finns i äldsta dotterns källare på huset hon har sålt, som någon/några *ler* ska få bära upp och så ska det göras iordning!

Här är bordet, vid min bokhylla nu istället, mattan tog jag från sovrummet och la här under, här stog ett glasbord och en stor fåtölj, ni ser bild på detta ute i kanten av bloggen. Mitt emot står en soffgrupp som jag brukar sitta i och läsa!
Och sovrummet fick en röd rund matta, som blev så fin där!
Nu ska jag snart åka iväg till jobbet, jobbar kväll och till morgonen, sedan ledig helg!
Hoppas ni alla har det bra även om snön kanske finns på fler ställen än här!
Kram Iréne




8 kommentarer:

Klockan 10 februari 2011 kl. 02:46 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så fin tårtta!!!!!
Och så fint det blev med lite ommöblering!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 03:24 , Blogger barbrok sa...

Vilken härlig bild på dina tassar!! Välmålade naglar o allt!! Ja visst längtar man! Bilden påminner om en på mig själv från Thailand där småfiskar åt upp gammal hud!! Låter läskigt men var inte det, jag överlevde åtminstone!
Kram Barbro

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 03:25 , Blogger Fru C sa...

Vårt hus är inte ommöbleringsbart (konstigt ord?)
Det får stå där det står.....men visst piggar det upp att flytta möbler ;) Vad var det inuti den smarriga tårtan?
Kram//

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 04:54 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tårtan ser så fin ut - och säkert god! Hur är det på Bloms nu, är kaféet kvar med de alldeles fantastiska bakverken?
Ommöblering är alltid roligt, det piggar upp, man får inte snöa in och tro att man ska ha det på ett sätt. Räcker att man blir innesnöad i vädret, här snöar det som det värsta nu!
Ha det bra på jobbet och gott för dig att vara ledig i helgen (det är inte jag)?
Kram Eva

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 05:02 , Blogger Skogslyckan sa...

Här har också snöat för fullt...ja ja det är ju bara februari. Kul att möblera om, det drar ofta med sig så mycket, för man får massor av ideér och inspiration, eller hur?
Ha det bra på jobbet!
Kram Pia

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 11:53 , Blogger Fröken Tindra sa...

Tack för dina vänliga ord! De värmde i mitt hjärta mitt i sorgen.
Vad härligt med en liten ommöblering! Det är kul.
Håller med dig, doppa fötterna hade varit härligt nu men vi får nog vänta ett bra tag till...
Vad fina gardiner du gjort till dottern! Och jag gillade tyget och transfertrycken du hittade i den där butiken!
Ha en skön fredag och helg!
Kram!

 
Klockan 10 februari 2011 kl. 23:56 , Anonymous Anonym sa...

Jättefint blev det! Ja, ibland förstår man inte varför man inte gjort det förut?

Trevlig helg!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 11 februari 2011 kl. 04:42 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Har ni lika stormigt och snöigt idag också tro, här vräker det ner från alla håll liksom.....Det går över när det är dags!
Vilka fina miljöbilder. Du bor i ett så vackert hus och det är så fint överallt.
Den där tårtan var ju ett riktigt mästerverk!
Agneta kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida