måndag 21 februari 2011

Helgen med de små killarna!

Hej alla bloggvänner!
Ja nu är jag här igen! Har tyvärr inte hunnit med bloggen under helgen, för har man de små killarna hos sig, ja då har man fullt upp hela tiden!
Vill börja att visa den här fantastiska solnedgången över Kroppefjäll på lördag kväll vid 17 tiden!
Oj vad vi har grejat under helgen! Här spelar Gabbe spelet "Busungar" med morfar, han vann ju alla gånger ( och på riktigt) och tyckte till slut att morfar skulle spela mot lillebror Elias, så morfar fick vinna en gång...... ;)!
På lördag tog morfar fram 4 hjulingen och band fast pulkorna efter, ja killarna hade så kul! De hade nog kunat åkt hur länge som helst, tror nog att morfar hade lika roligt!!


Denna borg är morbror Johans, som nu kommer till användning igen, dessa killar är mycket för robotar, spindelmannen och alla konstiga namn som inte ens mormor kan uttala på alla figurer..... och för det mesta kommer de överrens om saker!

Och hade killarna fått råda skulle vi ha ätit pannkakor och glass hela helgen, så mormor stekte för brinnande livet!
Som vanligt en helt underbar helg när dessa små killar kommer hit, men man är helt slut efter en sådan helg, hihi funderar ibland på hur jag klarade av 4 egna barn när de var små *ler* men då var man ju mitt i livet och det var ens vardag!


Sedan blev inte måndagen som den skulle, min far är sjuklig och jag fick hastigt åka till dom på morgonen, men nu är han fit for fight igen!
Och sedan så jobbade jag eftermiddag så jag har varit hemma ca 1,5 tim idag, ska bli skönt med en kopp te nu!
Lite från mig, ska nu försöka läsa lite vad ni har haft för er under helgen!
Kram Iréne





Etiketter:

7 kommentarer:

Klockan 21 februari 2011 kl. 12:27 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Du verkar haft en kul och händelserik helg. Det är lätt att få känslan av att inte räcka till helt och hållet när man är mitt i livet...dels vuxna barn, barnbarn och åldriga föräldrar och arbete + annat. Men på något sätt får man ihop det.

Önskar dig en fin början på veckan!
Kram,
Regina

 
Klockan 21 februari 2011 kl. 13:17 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ni måste vara helt fantastiska morföräldrar, killarna är nog lyckliga när de är hos er!
Kram Eva

 
Klockan 21 februari 2011 kl. 15:59 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Tänk va kul dom har dom små killarna när dom är hos er och myser och har kul.
Hoppas din far mår bra nu.
Agneta kram

 
Klockan 21 februari 2011 kl. 23:01 , Blogger Kicki & Jörgen sa...

Mysigt med barnbarnshelg! men fullt upp det förstår jag! Kram.

Ps. Bra att din far mår bättre nu.

 
Klockan 21 februari 2011 kl. 23:09 , Blogger Skogslyckan sa...

Låter som du haft en bra helg! Vi var och grattade lilla barnbarnet i söndags som fyllt ett år. Annars har jag inte gått så många knop det sista...men nu mår jag bättre och igår blev den första långa promenaden på ett bra tag! Det var skönt. Ha en fin dag goa du!
Kram Pia

 
Klockan 22 februari 2011 kl. 00:36 , Blogger Fru C sa...

Steka pannkakor till barnbarn....vilken härlig sysselsättning.

Tur att din pappa är bra igen och att du fick en kopp te!

Kram//

 
Klockan 22 februari 2011 kl. 00:49 , Blogger Mia Maräng sa...

Hejsan!
Det ser ut som ni har haft en underbar helg tillsammans med barnbarnen. Va kul att få åka efter fyrhjulingen det måste ha varit uppskattat.Pannkakor brukar gå hem och jag tycker det är sååå gott.
Kramiz mia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida