onsdag 16 februari 2011

Renoveringen fortsätter!

Hej alla bloggvänner!
Ja så ger vi oss i kast med nästa projekt på smultronstället!!
De förra ägarna hade ju stuger till uthyrning och på logen i ladugården har de gjort iordning för att kunna laga mat, sitta och äta och duscha.
Allt lite som ett hastverk....
Bilden här är genomfarten på logen, utanför dörrarna är det en altan byggd, nu står som ni ser alla saker till lilla stugan där, men till vänster på bilden finns en liten vägg som vi nu tar bort, för ett större utrymme!
Det fortsätter här, så nu kan man sitta alla tillsammans när vår midsommarfest går av stapeln!
Så finns denna lilla köksvrå, som vi nog tar bort och flyttar till väggen där alla möbler står uppställda nu, kortet ovanför! Vi använder resten av köket som blir kvar efter insättning i lilla stugan! Vad håller man på med, tro?

I lilla stugan håller de på med altanen, den blir som ett inglasat uterum, med fönster runt om som man kan öppna. Sedan ska den fortsätta runt högra hörnet med en öppen altan för där är morgonsolen!


Ja har man inte arbete så fixar man sig det!
Här är det kallt idag, inte så många - grader men en isande vind blåser, så man vill helst vara inne!
Ska jobba min tredje kväll idag, denna vecka har jag hjälpt en arbetskamrat och byt lite turer, så därför tre kvällar på raken!
Hoppas ni har det bra i istiden! Kram Iréne




Etiketter:

7 kommentarer:

Klockan 16 februari 2011 kl. 03:09 , Blogger Skogslyckan sa...

Oj vad mycket projekt ni har. Här var lite att läsa igen. Jag har vart sjuk men idag har jag fått penicillin, så nu skall det väl gå över...
Ha en fin dag!
Kram Pia

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 04:46 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Många projekt, men de verkar väldigt roliga. Ser framför mig vad fint det kommer att bli till sommaren.

Må så gott!
Kram,
Regina

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 04:54 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ja, vad håller du på med?! Det är inte lite arbete ni sätter igång med, tur att ni har hjälp. Isande blåst här också och nu snöar det. BRRR!!!!
Kram Eva

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 05:54 , Blogger annika sa...

Oj så mycket ni ska hinna med! Visst är det kul att planera och sen starta igång det hela....då vill jag att det ska gå snabbt för jag vill dra igång nästa projekt. Det verkar som att det är ett bra ställe att vara på.

Ha en fortsatt bra dag fast vinden är isande.

Kram
annika

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 10:06 , Blogger Viola sa...

Oj vad ni har mkt på g..kommer att bli så roligt att följa, hoppas du finner något i butiken, kan lova att tavlorna som jag visar är hel underbara och likaså väggklockorna och tvålarna doftar ljuvligt :) ha en fin kväll, kramar

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 13:05 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det projektas verkligen hemma hos dig och fint kommer det att bli. Det är väl nästan allas dröm att ha en festlokal hemma! Det verkar helt OK, hade jag gärna velat ha.
Agneta kram

 
Klockan 16 februari 2011 kl. 23:10 , Blogger Fru C sa...

Här var det arbete på gång....vad är det för ett ställe ni har köpt?? Jag kanske redan nu ska boka in mig ;)

Kommer att bli superduperfint......;)

Men som sagt innesysslor får det vara i dessa tider.
Kram//

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida