söndag 27 mars 2011

Fick ett ryck!

Hej alla bloggvänner!

Från att varit en helt underbar dag på lördag, så stormar det idag söndag! Är så trött på denna blåst.

Fick ett ryck på lördag och vårstädade köket och hall, satte upp nygammla gardinkappor, så nu kan solen lysa in riktigt gott!

Flyttade in min svärfars kista i köket och solen lyste så fint på den genom fönstret!

Har köpt penseer och planterat, de står i växthuset under natten, vågar inte ha dom ute än, men kommer fram på dagen, så fina dessa blommor, tycker jag! Vi tog oss en tur ut till "smultronstället" skulle fixa lite med kaminen som nu muraren kommer och ska börja mura upp runt, så nu drar renoveringen igång igen, skönt! Där hade påskliljorna riktigt stora knoppar! Så härligt att se, känns att våren nog är på "G"!
Och här en liten liten påminnelse till er alla! För vi är alla värdefulla!
Och klockan kom jag ihåg att ställa fram, så ingen överraskning där inte *ler*!

Mannen håller på att köra "skit" från alla djuren ut på åkrarna, en tur till mor under eftermiddagen och sedan ska vi gå på bio i kväll och se " Hur många lingon finns det i världen "! T.o.m lilla Mellerud har bio, de ni!

Nu ska jag fixa kaffe, mannen beställde det vid 11 tiden!

Ha en bra dag! Kram Iréne

Etiketter:

10 kommentarer:

Klockan 27 mars 2011 kl. 03:07 , Blogger Uttan sa...

Så fint det blev med kistan. Jag har en gammal efter Min morfar och vill så gärna ta hem den men vet inte vart Jag ska ställa den riktigt.

Tänka sig. Vårplantering och Penséer. Härligt!!!

Kram!

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 04:55 , Blogger Skogslyckan sa...

Köpte nästan en liknande kista på loppis idag, men tvekade. Blir så himla dyr frakt på de större sakerna. Jo då jag ställde om klockan också, kunde ju inte komma försent till loppisen!!!...ler.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram Pia

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 05:04 , Blogger LOPPISLIV sa...

Hej hopp!! Jag har planterat likadant med penseér som du, i precis liknande balja, de är ju så söta de små blommorna som lyser upp och talar om att nu är det vår!!! Ohhh vilken underbar kista du visar. Ha nu en fin söndag, (här ska också fikas nu, dottern har bakat kladdekaka...mums :-)) Kramis Paula

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 05:35 , Blogger Fru C sa...

Hoppas kaffet smakade :P Jodå baggen är på plats...bakom lås och bom höll jag på att skriva men...mmja inte riktigt så illa som det låter. Jag har faktiskt inte planterat en enda pensee ännu...den som väntar på något gott......
Kram//carolina

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 07:14 , Blogger himlaverket sa...

Å så fina bilder.
Vi ska åxå gå å se den filmen någon kväll, mannen å jag.
Skön vecka önskar jag dej...
kram ullamaria

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 08:56 , Blogger Fågel Blå sa...

Lovely kista!!!!
Du har det så fint!!!
ÖnskaR dej en ny fin nvecka!
Kram kathrine

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 09:20 , Blogger Cajsas Faster sa...

Den filmen vill jag också se. Du får berätta vad du tyckte!

ha det kul! Kram Marie

 
Klockan 27 mars 2011 kl. 10:34 , Blogger Vardag och flärd sa...

När jag såg din rubrik undrade jag vad du hittat på. Du är så full av energi, man hinner väl inte se rumpan på dig! Men fint har du gjort och jag hoppas ni fick en fin biokväll! Ska också gå och se den filmen.
Kram Eva

 
Klockan 28 mars 2011 kl. 12:17 , Blogger Viola sa...

Kistan är ju bara helt underbar, den filmen vill jag oxå se..men bio kommer jag aldrig på så det är bara att vänta på att dvd:n släpps, ha en fin vecka, kram

 
Klockan 28 mars 2011 kl. 12:17 , Blogger VillaKarlslund sa...

Fin kista!
Vad vårligt det var i dina rabatter.
Här har det inte kommit upp lika mycket vårlökar.
Bio-trevligt Filmen ska vara bra sägs det.
Ha en Fin kväll
Kram Tina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida