onsdag 23 februari 2011

En helt vanlig dag!!

Hej alla bloggvänner!
Här är det lika kallt som vanligt, ca - 10, fast helt vindstilla! Solen försöker sig på att lysa ibland!
Några av er undrade var Tygladan och Storegårdens Antik och Kuriosa ligger och här kommer beskrivning:
Kör igenom Vänersborg mot Vargön, en liten rondell, på höger sida Lidel och mitt emot på vänster sida Antikaffären, den ligger bredvid Våra Möbler. Öppet mellan 12-17, ons-fre, lör har de oxå öppet men kommer inte ihåg tiden!
För att komma till Tygladan fortsätter man mot Vargön, precis innan en viadukt, ligger ladan på höger sida, faktiskt en röd lada, stor parkering, skylt vid sidan! De har otroligt mycket tyger och allt annat oxå, billigt! Öppet 10-18, mån-fre, ja även lör men samma vet inte hur tiden är då!
Ja så är kuddarna färdiga, finns en i rött med stjärnor oxå! Den med ansikten på blev väldigt fräck!
Och här kamperar Ztella och Birger på soffan! Katten Birger är mkt större än Ztella, men han är så go mot henne, det är alltid hon som försöker sig på att få igång någon lek, och Birger har full sjå att försvara sig men han skulle inte göra henne något, får faktiskt ta Birger i försvar ibland för Ztella! Så mysiga små varelser!

Ja så har halva veckan gått, var tar det vägen tro! Blev så glad idag när jag såg en annons i våran tidning att Wandels handel (loppis o antikt) börjar öppna så smått, tis-tors, 10-16. Så nästa vecka får jag nog ta mig en tur dit!
Ha en skön och varm kväll inomhus! Kram Iréne



Etiketter:

6 kommentarer:

Klockan 23 februari 2011 kl. 09:15 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Kuddarna blev väldigt fina=) Så söta de är Ztella och Birger. Det verkar som du har en trevlig vecka att se fram emot med loppisbesök.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

 
Klockan 23 februari 2011 kl. 12:22 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tack för vägbeskrivning, tygladan har jag faktiskt sett erinrar jag mig men aldrig stannat där. Wandels handel åker jag alltid förbi när jag åker till syster men inte varit inne där heller. Så jag har minsann många ställen att besöka när jag åker upp.
Ha det fortsatt fint resten av veckan!
Kram Eva

 
Klockan 23 februari 2011 kl. 23:26 , Blogger Mia Maräng sa...

Åh en mini dobermann! De är ju för härliga. Jag har en kompis som fött upp pinsher ett lite tag. En tuff hundras, men rolig och lätt lärd.Kuddarna blev kanon snygga.
Kram Mia

 
Klockan 23 februari 2011 kl. 23:26 , Blogger Skogslyckan sa...

Tack för tipset. Jag åker ju till Strömstad varannan månad och lämnar beställningar till norrmännen. Då brukar jag ta de vägarna över trollhättan på hemvägen och besöka loppisar.
Ha en fin dag!
Kram Pia

 
Klockan 24 februari 2011 kl. 00:23 , Blogger Fru C sa...

Jag följer med....på loppisen alltså ;)
Kuddarna blev supernice!

Kram// Carolina

 
Klockan 24 februari 2011 kl. 13:52 , Blogger Cajsas Faster sa...

Vilka snygga kuddar. Vad du fixar och grejar...

Det ska visst bli lite mildare till helgen, det ser jag fram emot!

Ha det gott, kram Marei

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida