tisdag 1 mars 2011

Nytt projekt!

Hej alla bloggvänner!
Har idag varit med mor och hälsat på far, som nu tillsvidare bor på ett sjukhem.
Passade på att handla lite blommor och har gjort en vårgrupp, blev riktigt fin, bild i morgon!
Nu till mitt nya projekt, har två sådana här fåtöljer, ful klädsel som attan, har därför införskaffat nytt tyg, så nu ska jag försöka mig på en omklädnad. Resultat kommer när det är klart! ( ni får inte titta på syrummet för övrigt, där är organiserad kaos...)
Hittade i en tidning beskrivning på "Mormors rutor" så jag inhandlade garn i olika färger och har sätt igång, vi får se vad det blir i slutändan, vet kanske men, nix skriver senare...!
Sist men absolut inte minst, en underbar tulpan till er alla som läser och komenterar hos mig, så kul med all respons, känns som jag känner er alla personligen!
Tack till er alla!
Nu ska jag snart ta en sväng till stallet och kolla mina hästar, vi har ju ett dräktigt sto, beräknad till i Maj, ska bli så kul med föl!
Hoppas ni alla har det bra! Kram Iréne



Etiketter:

6 kommentarer:

Klockan 1 mars 2011 kl. 11:45 , Blogger Vardag och flärd sa...

Åh du energiska Iréne vad du har mycket på gång! Men gillar man att pyssla har man ju många idéer och vill ju genomföra dem också och det piggar upp och man får glädje när det kommer saker ur händerna. Jag känner igen det! Stolmodellen är bra att sitta i så det är en god idé att klä om så de blir använda.
Låter som att du börjar få lite hjälp för din far så, det känns gott.
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 1 mars 2011 kl. 13:09 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Ska bli spännande att se dina fåtöljer med nytt tyg! Kommer bli jättefint:)

Tack själv för dina goa kommentarer hos mig!

Ha det gott,

Kraam Jenny

 
Klockan 1 mars 2011 kl. 14:15 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Det måste kännas tryggt att far har fått boende på ett sjukhem och avlastning för din mor.

Vad du pysslar! Jag ska också kika på det där med mormorsrutor blir så sugen när jag ser fler som börjat på. Det ska bli spännande att se dina fåtöljer när de är färdiga...

Ha det gott och må så fint!
Kram,
Regina

 
Klockan 2 mars 2011 kl. 00:14 , Blogger Skogslyckan sa...

Det skall bli spännande att se fåtöljens förvandling! Mormorsrutor gör mig nostalgisk, min farmor virkade alltid färgglada plädar.
Ha en fin dag!
Kram Pia

 
Klockan 2 mars 2011 kl. 00:19 , Blogger Fru C sa...

Åh jag gillar verkligen mormorsrutor...tänk vad du kan knåpa ihop. Men klä om fåtöljer....det verkar krångligt....fast inte för dig förstås

Kram//

 
Klockan 2 mars 2011 kl. 08:01 , Blogger annika sa...

Du är allt riktigt i pysseltagen ser jag efter att ha läst ikapp. Spännande med fåtöljen.

Skönt att föräldrarna kan få ha det bra...båda två.

Kram
annika

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida