torsdag 3 mars 2011

VÅREN...... eller?

Hej alla bloggvänner!
Oj vilket underbart väder vi haft idag, solen lyser, fåglarna kvittrar, lite slaskit har det blivit och lilla Ztella är som en yster kalv ute!
Gräset börjar synas på visa ställen, här är det vid lekstugan!
Snödropparna har repat nytt mod vid solväggen!
Och här håller solen på att gå ner över kroppefjäll, helt ljuvlig såg det ut!


Detta har min arbetskompis sysslat med, hennes barnbarn ska döpas, hon har gjort 8 st sådana här "vasar", hur enkelt och lätt som helst, använt en 5:a grädde till själva vasen, silkespapper, band och små goa figurer! Blåa Anemoner och någon vit blomma ska fyllas i på lördag då dopet är! Så fiffigt och så söt!

Ja nu har jag och lilla Ztellat varit ute å grejat i stallet, i morse gick jag upp 05.15, är själv hemma så hästarna måste ha mat och ut innan jag åkte till jobbet, så när jag åkte 7.45 så trodde jag nästan att jag var försenad, hade ju varit uppe längre än vanligt, så det kändes som det var förmiddag redan!
Ett litet ordspråk avslutar jag med idag, "Gör aldrig ingenting"! Kram på er!




Etiketter:

11 kommentarer:

Klockan 3 mars 2011 kl. 08:06 , Blogger Viola sa...

Hej Irené, säger som vanligt..är det något du hittar som inte finns i nätbutiken så är det bara du mailar så löser vi det, kram VIOLAN viola@romantiskating.se

Vilka härliga bilder, igår hade vi vår men idag vill solen inte riktigt orka igenom molnen, bara lite glimtar då och då..

 
Klockan 3 mars 2011 kl. 10:06 , Anonymous Anonym sa...

Oj, vad du har mycket för dig! Men är man bonde så är man. Roligt men arbetsamt kan jag tro!
Och visst är VÅREN på väg men här hos oss dröjer det innan några snödroppar kan hittas!

Kram Eva-Mari

 
Klockan 3 mars 2011 kl. 11:26 , Blogger barbrok sa...

Haha jag har också haft hästar och minns med förfasan då man skulle upp och utfordra innan man började jobba 06.30. Nu då man varken har hästar eller behöver jobba längre (nåja) fattar man inte att man orkade.
Betongfoten undrade du om, den är lättare än man(i alla fall jag) kunde tro.
Kram
Barbro

 
Klockan 3 mars 2011 kl. 12:16 , Blogger Kicki & Jörgen sa...

Våren måste vara på intågande.... mysigt med snödropparna.

 
Klockan 3 mars 2011 kl. 12:39 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vad härligt med snödroppar!

Vilka fina vaser din arbetskompis gjort:)

Ha en trevlig fredag!

Kraam Jenny

 
Klockan 3 mars 2011 kl. 22:23 , Blogger Mia Maräng sa...

Hejsan!
Åh va mycket du pysslar med.Men det är ju så kul med djur.Man blir ju jätte,jätte glad när man får se de söta underbara snödropparna. Igår hade jag ett par kunder som stog länge ute på parkeringen och kollade länge. När de kom in så var jag ju tvungen att fråga vad de pysslat med. Jo jag fick till svar; Men det är ju VÅR, måste njuta lite.
Härligt tycker jag.
Kram Mia

 
Klockan 4 mars 2011 kl. 01:34 , Blogger Skogslyckan sa...

Snödroppar..mmmmmm. Skickar en liten mysig fredags kram!
Pia

 
Klockan 4 mars 2011 kl. 09:43 , Blogger Fru C sa...

Jobbe och jobbe.....aldrig är det annat:)

Fast inte går jag upp såå tidigt...näe då ligger jag helst och drar mig.

Kram// Carolina

 
Klockan 4 mars 2011 kl. 13:16 , Blogger Cajsas Faster sa...

Så kul att äntligen se snödropparna!!

Trevlig helg! Kram Marie

 
Klockan 5 mars 2011 kl. 02:58 , Blogger  MårsArt sa...

Visst är det härligt att man kan hitta vårtecken som Snödropparna nu.
Ha en skön och solig helg!
Kram
agneta

 
Klockan 5 mars 2011 kl. 10:50 , Blogger Snögården sa...

Hej!
Vilket fantastiskt vackert hus du har .Helt otroligt fint.
Hittade dig genom mycket annat och lite betong.
Kram Anni

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida