lördag 2 april 2011

Renoveringen fortsätter!

Hej alla bloggvänner!

Nu blev jag länge borta från bloggen, inte för bloggtorka, utanför att jag faktiskt inte har suttit vid datorn sedan onsdag.... har jobbat, haft besök i 2 dagar, och hjälp vid flyttning!

Så nu har jag mkt att skriva om, men vi börjar med renoveringen på smultronstället!

Ny dörr in i huset är insatt!

Allt är klart för kaminen och nytt på golvet, kökets underskåp på plats och förmodlingen även överskåpen skulle jag tro, hann inte kolla igår fredag! Och här tar altanen form, altanen är lika stor som hela undervåningen i huset men så skall det ju vara ett extra rum för oss. Fönster som man kan dra åt sidan. till höger i bild ska det byggas ett däck utan tak, utefter hela gaveln och en grill ska muras upp! Å nu längtar jag som bara den att det ska bli färdigt! *ler*

Har ju hjälp min mor med allt, allt som ska med till auktionen i Maj, alltså när detta är klart hos henne ska jag röja här hos mig, vad mkt som de har samlat på sig! Ska då inte bli så hos oss den dagen vi flyttar...., eller?

Här hemma hopar allt sig, vi min syrra och jag har ju fått ta med de saker vi vill ha från mor, de bara står här nu, tvätten i högar och skåpet som oljas in, ja det vet jag inte hur det ser ut...! Men det ska nog ordna sig!

Ha nu en fin helg, jag tar tag i alla saker! Kram Iréne

Etiketter:

6 kommentarer:

Klockan 2 april 2011 kl. 03:15 , Blogger annika sa...

Vilket paradis ni har och så fint det kommer att bli! Det är nog bra att det inte är för stort för då kan man inte ha så mycket grejer där. Jag samlar på mig lite för mycket ibland och skulle behöva gå igenom vindar och källare.

Kul att du gillar att följa resan genom foton.
Ha en fin helg.

Kram
annika

 
Klockan 2 april 2011 kl. 07:30 , Blogger Uttan sa...

Woov här händer det saker. SÅ roligt och så mysigt ställe.
Ja visst samlar man på sig. Jag skulle verkligen behöva ha loppis eller auktion för mycket prylar finns det men jag har såååå svårt att göra mej av med nått.

Kram!

 
Klockan 2 april 2011 kl. 21:43 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det går med fart bygget och kommer att bli jättefint tror jag, det ser i alla fall så ut!
Härligt altan kommer det att bli med utsikt förstår jag!
agnetakram

 
Klockan 3 april 2011 kl. 00:21 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh du verkar ha fullt upp!
Och så fint det kommer att bli!!!!!
Önskar dej en fin Söndag!
Kram kathrine

 
Klockan 3 april 2011 kl. 09:45 , Blogger Viola sa...

Mycket som händer hos dig, hoppas du fick en del gjort i helgen, här har det varit många timmars trädgårdsarbete, har ju vårmarknad nästa helg och då vill man ju att det ska vara fint :) kramen

 
Klockan 3 april 2011 kl. 10:15 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ert paradis kommer att bli helt fantastiskt! Tänk när du bara kan sitta där och njuta (men du far väl runt och donar som vanligt). Dina projekt där hemma vet jag att du fixar, så energisk som du är!
Kramar Eva

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida