måndag 4 april 2011

Bjuder på smått å gott!

Hej alla bloggvänner!

Ny vecka nya saker att göra!

Ja nu är mors alla saker som ska till auktionen borta, nu börjar fas 2 för mig å syrran tillsammans med mor.... rensning av allt det andra!! Tur man har en syrra och inte är själv!

Denna terrin tog jag med mig från mor, står även en handgjord slev i den!

Dessa fotpallar är så fina och finns nu hos mig, min far har ropat in dom någon gång på auktion! Fotogenlampor fanns det några stycken att välja på, vi tog var sin jag å syrran! Även barnbarnen har fått ta det de vill ha.
I kväll ska mannen åka ner till mor å hjälpa henne och auktionsfirman att få upp ett jätteskåp från källarplan, ja vi fick ju ner det dit när de flyttade in för 20 år sedan, så det ska väl gå att få upp nu oxå.... ;)!

Här försöker solen sig på att komma igenom molnen, får väl hoppas att det lyckas, annars har helgen varit regning, grå och trist väder. Söndagen var en slö å slapp dag här, tillbringade nästan dagen med en mkt spännande bok i soffan!

Ska jobba några timmar i eftermiddag, sedan ledig till torsdagen, då vi åker på handikappsmässa i Göteborg med vår brukare, ska bli så roligt att få umgås hela dagen med jobbarkompisarna!

Nu en kaffetår! Kram Iréne

Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 4 april 2011 kl. 02:39 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint!!!
Terrinen så fin, och fotpallen helt underbar!!!!
Önskar dej en fin vecka!
Kram Kathrine

 
Klockan 4 april 2011 kl. 03:00 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Jag har nog missat, men ska din mor flytta, alltås? Och så rensar hon ut. Trevligt att få så vackra saker och dom passar ju utmärkt i ert vackra hus!
Agnetakram

 
Klockan 4 april 2011 kl. 11:37 , Blogger Vardag och flärd sa...

Gott att du kunnat sitta och läsa bok och koppla av! Så fina saker du fått av mor och visst är det härligt att ha en syster att dela allt med!
Kram Eva

 
Klockan 5 april 2011 kl. 11:53 , Blogger Viola sa...

Låter som ni har fullt upp just nu....vackra saker du tagit hand om, ha det så gott på resan, kramen

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida