tisdag 12 april 2011

Renovering på slutklämmen!

Hej alla bloggvänner!

Idag faller ett stilla regn när här hos oss, men det är väl som de säger att allt måste när innan det blir riktigt vår!

Tog mig bort till smultronstället och där är de i slutet på renoveringen, blev ett projekt till för snickarna, den andra lilla stugan ( som vi ska hyra ut) fick sig ett trädäck utanför!

Altanfönstren börjar komma i! Köket på plats, bara spisen och kylskåpet som fattas!
Och den värmande kaminen står och tronar på sin plats! Elektikern har lite kvar att göra, men vi är lovade att vi kan sitta på altanen till påsk.... fast då hänger ju en del på oss förstås, att vi har städat och möblerat klart oxå ;)!
Jag fick ta tag i tvättstugan både med att tvätta och städa undan, förstår inte riktigt varför allt ska lagras där...... körde bort några låder till smultronstället och vips så såg jag bänken där!

Ska även erkänna att jag tog mig en tupplur tillsammans med Ztella *ler* på middagen, tyckte vädret inbjöd till det!!

Hoppas alla ni goa vänner har en fin dag/kväll!

Kram Iréne

Etiketter:

14 kommentarer:

Klockan 12 april 2011 kl. 09:48 , Blogger barbrok sa...

Vad fint det blir, härligt smultronställe ni har! Vilka fönster! De är ju som gjorda för er sjöutsikt!
Kram Barbro

 
Klockan 12 april 2011 kl. 11:19 , Blogger Livsnjutaren sa...

Verkligen fint. Imorn ska jag vika dagen till trädgårds arbete. Oavsett väder;)

 
Klockan 12 april 2011 kl. 11:36 , Blogger Viola sa...

Det börjar verkligen att se så fint ut och vilket läge ni har, helt underbart, nu ska det börja regna ikäll och rejäl dimma har vi redan, ha det gott, kramen

 
Klockan 12 april 2011 kl. 11:52 , Blogger VillaKarlslund sa...

Det ser verkligen jättefint ut.
Härlig utsikt från altanen.
Betong äggen jag gjorde var inte alls svåra att göra.
jag är nybörjare på att gjuta så det får bli lite expriment innan man får in snitsen.
Men prova det är jättekul:)
Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram Tina

 
Klockan 12 april 2011 kl. 12:01 , Blogger annika sa...

Det är ett riktigt Smultronställe förstår jag. Så härligt att allt är fräscht och fint nu till våren. Då kommer ni att ha premiär i Påsk!
Bra att du vilar dig tillsammans med hunden.

Kram
annika

 
Klockan 12 april 2011 kl. 12:04 , Blogger Uttan sa...

Så fint det blir verkligen, nu kan sommar och värmen komma!

Kram!

 
Klockan 12 april 2011 kl. 12:52 , Blogger Cajsas Faster sa...

En stuga att hyra, kan vara bra att veta om man vill ut och åka:)

Ha det gott, hoppas det slutar regna snart!

Kram

 
Klockan 12 april 2011 kl. 12:53 , Blogger himlaverket sa...

Ja vad fint det blir, och ett däck framför lilla stugan var ju perfekt...
Tupplurar är så goa, det är tur att vi kan ta några ibland.
Kram ullamaria

 
Klockan 12 april 2011 kl. 12:55 , Blogger Fru C sa...

Har inte varit på besök på ett tag och VIPS....så har det blivit ett uterum och en massa annat...;)

Klart att du behöver en liten tupplur...vem gör inte det....Ja det är våren, ja det är våren, härlig men också ganska tröttande.
Kram//Carolina

 
Klockan 12 april 2011 kl. 13:23 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt att kunna sitta därute på trädäcket soliga dagar och ljumma kvällar. Ni får det verkligen fint där på smultronstället. Fin liten kamin också.

Så skönt det låter med en tupplur, i dag har det varit lite sömnigt väder.

Ha en fin onsdag!
Kram,
Regina

 
Klockan 13 april 2011 kl. 01:47 , Blogger Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses vad ni fixar och donar, ett uterum och nytt kök!!!
Din underbara kamin älskade jag verkligen och jag kan tro att den värmer gott kyliga dagar.

Jadu, vart tod solen vägen, igår regn och idag molnigt?
Men.., man behöver ju ta hand om hemmet invändigt oxå så idag städar jag lite och baka bullar.

Ha en fortsatt skön vecka.
Kram
Marianne

 
Klockan 13 april 2011 kl. 03:30 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhhhh så fint ni får det!!!!
Underbart!!!
Skönt att vila lite mitt på dagen!!!!
Kram kathrine

 
Klockan 13 april 2011 kl. 23:11 , Blogger Skogslyckan sa...

Det kommer att bli helt underbart, och precis som jag skrivit tidigare vilken utsikt! Hoppas ni blir klara utan alldeles för mycket stress.
Kram Pia

 
Klockan 14 april 2011 kl. 04:18 , Blogger Elzie sa...

Vad fint ni gör det. Gillade den lilla kaminen som stod där på högsätet, hihi.
Åh vad skönt det lät med en vilostund. Kanske man skulle göra, snorig och dan som man är.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida