tisdag 26 april 2011

Att lära sig cykla.....

Hej alla bloggvänner!

Igår var mina små goa killar här hemma och hälsade på, så kul! Gabriel fyller 7 år till hösten och överst på önskelistan (redan) står en större cykel, lite tråkigt att få till hösten, så vi köpte en på blocket, tack för att blocket finns! Och nu var den med hit och vi började att öva, som vi sprang, ja kondis har man då inte hihi, Gabbe är väldigt försiktig av sig så allt fick gå i hans takt, men vi kom väldigt långt det sista behövde vi bara hålla i pakethållaren!

I mormors påskägg till killarna fanns såpbubblor att blåsa, tänk vad faschinerande det är att titta på dessa bubblor som flyger iväg!

Sedan byggdes det med Lego och lektes med mkt annat, här har nog ett Star Wars skepp krasch landat.... lille Elias är ibland brutal med allt....!




Gabbe fundersam men en hejare på att bygga Lego, säkert något Star Wars projekt på gång!



Idag har jag påbörjat projekt målning av 4 pallar å 1 bord, som ska med ut till "smultronstället"

Pallarna blir blåa och en dyna att sitta på. Bordet blir i Antikvit.

Första strykningen är klar!




Sedan har jag övat med Ztella att springa bredvid cykel, går så bra, hon är väldigt lättdresserad! Vädret är kanon å vårbruket i full gång, så mannen ser jag inte så mycket av.... Här är mycket som ska ner i jorden!

Mina plantor i växthuset är på "G" och sticker så fint upp!

I morgon tänkte jag mig en tur till loppis och Bloms för tyg till stolsittsarna!

Sköt om er alla goa vänner! Kram Iréne









6 kommentarer:

Klockan 26 april 2011 kl. 11:08 , Blogger annika sa...

Det är spännande att lära sig cykla. Tur att ni kan vara med och stötta.
Jo nu växer det så det knakar om det.
men du...ett sånt bord har ju jag också så då ska det bli intressant att se hur det ser ut vitt. Hoppas att du visar det.

Kram
annika

 
Klockan 26 april 2011 kl. 12:39 , Blogger Viola sa...

Kan tor att du fått motion, att springa bredvid kan ju vara nog så konditionskrävande :) du är i målartagen ser jag, hoppas dagen varit bra, kramen

 
Klockan 26 april 2011 kl. 13:10 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Oh, cykellärning, jobbigt, jobbigt, men roligt roligt.
Kram

 
Klockan 26 april 2011 kl. 23:29 , Anonymous Anonym sa...

Kommer ihåg min första cykel och all träning innan far fick släppa!

Så långt ni kommit på bygget, kan tro att du grejar och målar nu!

Kram Eva-Mari

 
Klockan 27 april 2011 kl. 06:13 , Blogger Uttan sa...

Vårbruket ja Mannen har jorden utarrenderad nu för tiden så det är väldigt skönt tycker Han ja Jag också. Så Jag vet hur det är/var man såg inte mycket av honom förrän det var klart och då var det dax för ensilage och hö så det är ingen rast och ingen ro att ha jordbruk.

Det är väl fantastiskt när barnen lär sig cykla tänk vilken lycka det är när de kan själva.

Spännande med Loppis.

Kramar!

 
Klockan 27 april 2011 kl. 09:28 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så roligt ni verkar ha där hos er!!!!
och så fina saker du skall måla!!!
Kommer att bli sksnyggt!!!!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida