lördag 7 maj 2011

Auktion!

Hej alla bloggvänner!

I går fredag var jag på auktion å det vill inte säga lite.... var nog 25 år sedan sist, alltså jag är ingen auktionsmänniska! Men vår Mor sålde ju en del saker, eftersom hon flyttar! Så jag följde med och vad tror ni, jo jag ropade in saker... inte dåligt av lilla mig! Soffan blev min för 200 kr el min, nä yngsta dottern ska ha den men den får stå här tills de får plats!

Men den här lådan är min, bara stog å drägglade när jag såg alla dessa bestick i nysilver, den skulle jag bara ha och har jag beslutat mig för något så blir det så.... *ler* 220 kr fick jag ge men värt varenda öre!
Vilka underbara motiv på gafflarna, någon som vet vad eller var man kan få reda på sådant?







Tre små knivar fanns med oxå, å jag bara älskar det!
Tur att det var nära hemma för jag fick åka hem, byta bil, koppla på hästtransporten tillbaka å få med mig soffan och Mor! Blir kanske fler auktioner framöver;)!
Idag lördag har vi flyttat alla möbler åt vår Mor, å vad vi har burit å släppat på saker, 40 trappsteg att gå uppför å tänk lika många nedför.... *ler* Nu ska hon sova första natten, tror hon kände sig lite pirrig för detta!

Jag ska ta mig ett glas vin, tycker jag varit såååå redig så det är jag värd!

I morgon ska jag städa på "smultronstället! Nu är det klart!

Kram Iréne







Etiketter:

8 kommentarer:

Klockan 7 maj 2011 kl. 11:13 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhh så billigt för soffan!!!
Spännande med auktion!!!!
Så jag hoppas du får en fin kväll!
Kram Kathrine

 
Klockan 7 maj 2011 kl. 11:13 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken helt underbar soffa för 200 kr!!! Bestick är jag svag för, ofta får jag med mig några hem, just nu är favoritmodellen Engelsk snäck.

Du har verkligen varit aktiv idag. Hoppas att din mor trivs i nya lägenheten. Önskar dig en avkopplande kväll och en solig söndag!

Kram,
Regina

 
Klockan 7 maj 2011 kl. 11:45 , Blogger Viola sa...

Ta du två glas...det är du värd :) vilka underbara bestick, är ju svag för dessa :) hoppas nu att du har en skön kväll och Otto tackar för hälsningen, kramen

 
Klockan 7 maj 2011 kl. 13:44 , Blogger Cajsas Faster sa...

Silverbestick är så snyggt!

Håller med Viola, hoppas du tog 2 glas:)

Ha det fint på Smultronstället!

God natt!

 
Klockan 7 maj 2011 kl. 22:58 , Anonymous Anonym sa...

Vilka fynd, både soffa och bestick! Inte klokt att en så vacker soffa inte går för mer än 200, grattis till din dotter!

Skön söndag till dig!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 8 maj 2011 kl. 09:02 , Blogger himlaverket sa...

Vilka fina bestick du fyndat, blir riktigt läskad av att gå på auktion.
Och soffan var ju helt underbar.
Ska den kläs om tro?
kram ullamaria

 
Klockan 8 maj 2011 kl. 11:35 , Blogger VillaKarlslund sa...

Grattis till fina fynd,besticken var såå snygga.

Önskar dig en fin kväll.
Kram Tina

 
Klockan 8 maj 2011 kl. 20:49 , Blogger Fru C sa...

Sådder, auktion och målning...här var det full fart!

Kram//

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida