söndag 7 augusti 2011

Ullared - 50 å 4 årskalas!

Hej alla bloggvänner!
Här rinner tiden iväg, får lite dåligt samvete att jag varken hinner med blogg eller att "besöka" er alla goa bloggvänner! men men snart har vi väl den nörka tiden här å då får vi ängna oss dessto mera att bloggvärlden!
 Vi har varit på 50 årsfest hos käre svågern (till mig, bror till mannen), vi agerade tostmasters, mkt roligt men oj vad vi stog i! Det var mkt tal, lekar å andra roligheter, tält i trädgården och det höll UPP! 

 " Mammas Mat" höll i trådarna vad som gällde all mat, deras mat är suvärent gott, här åt vi rökt sik - älg - renkött! Så gott! Det är ett litet företag ute på bonnvischan, huserar i ett litet hus som nu ska byggas till! Kan varmt rekommendera om ni vill ha ett utflyktsmål med god mat!
 I onsdags kväll ringde Emma i Arboga å undrade om vi ville följa med till Ullared på torsdag, de skulle dit å handla saker till nya familjemedlemmen, sagt å gjort jag å Sarah följde med och hade en så trevlig dag med alla där nere, handlade lite smått å gott, bilen var dock fullpackad när vi drog kosan hemåt!
 Här en liten paus uppe i allt handlande!
 Och i går söndag fyllde denne lille "prins" 4 år! Tänk vad tiden går fort, tycker det var i går när mamma Linda ringde å sa att Elias var född! En riktig liten "busunge" med glimten i ögat! Hurra Elias!

Här en hjälpande hand av storebror med Memoryspelet!
Idag jobbar jag under eftermiddagen innan dess ska jag ta hand om rabatterna på "Smultronstället", sommargästerna kommer om 1 vecka. Nu en kopp kaffe å sedan iväg!
Ha en fin dag alla goa vänner!
Kram Iréne

12 kommentarer:

Klockan 7 augusti 2011 kl. 23:35 , Blogger Uttan sa...

Trevligt med kalas.
Ullared.Ja där blir det lätt många kassar. Vi var där för två år sedan för första gången vet inte men Jag gick mest runt och tyckte det fanns massor men visst handlade Vi lite men skulle det bli någon mera tur så ska Jag skriva en nota och vara mera förberedd.

Det blir som sagt lite glest med bloggeriet nu på sommaren men snart har vi mera tid Vi måste ju hinna njuta av sommaren.

Kram!

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 00:22 , Blogger Skogslyckan sa...

Oj vad många kalas, och vilken söt 4-åring. Och Ullared är alltid kul! Idag börjar maken jobba, saknar honom har vart så skönt att ha honom hemma och kunna greja ihop. Ha nu en fin start på den nya veckan!
Kram Pia

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 00:24 , Blogger annika sa...

Visst springer tiden iväg. Kul med en Ullaredstripp. Lätt att handla lite för mycket.

Vet inte vad som hänt med mina bilder men nu tog jag bort de svarta och la in mina igen. Det ser likadant ut på inlägget innan med några av bilderna.

Sista veckan här innan skolan drar igång. I helgen var jag i Kungshamn och umgicks med goa tjejkompisar.

Kram
annika

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 00:48 , Blogger Elzie sa...

Ni verkar ha haft fullt upp i sommar ni också. Här kokas det körsbärssylt för fullt just nu, sen bär det iväg till husvagnen igen!
Kram Elzie

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 02:56 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhh så roligt ni verkar ha haft med så många fester!!!
Kul när det rör på sej lite!
Så mycket ni handlade på Ullared!!!!
jag har akdrig vart där???
Hoppas du får en ny fin vecka!
och ta hand om dej!
kramar Kathrine

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 03:23 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Oj, Ullared, dit borde man kanske åka och ha bilen full med saker när man åker hem, rätt kul!
Agneta kram

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 08:18 , Blogger VillaKarlslund sa...

Vilket kalas ni haft-kul:)
Ullared-vill dit igen,man blir ha galen lixom:0
Ha det bäst
Kram Tina

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 09:51 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Ja, visst önskar man att tiden räckte till mer för bloggen men nu är det ju så mycket annat som lockar..vi får ta igen det när den mörka o tråkiga hösten kommer:)

Trevligt med kalas, en sån söt liten prins som fyllde 4, ser ut som ett riktigt charmtroll:)

Ha det bra!

Kraam Jenny

 
Klockan 8 augusti 2011 kl. 11:17 , Blogger barbrok sa...

Ja du den där bakluckan känner jag igen. Har varit på U-red en endaste gång i våras och bilen såg ut så där då vi åkte hem och plånboken tom!!
Ha en bra vecka.
Kram Barbro

 
Klockan 9 augusti 2011 kl. 12:33 , Blogger Viola sa...

Låter som ni har haft mkt trevligt sista tiden :)gissa om jag har att göra, en riktig vilde har jag fått den här gången som bara hittar på bus hela tiden :) så jag är rätt så trötter emellanåt men han är en riktig goding, kram

 
Klockan 10 augusti 2011 kl. 22:58 , Blogger Solstrimmor sa...

Du har mycket trevligt runt dig hela tiden!

Njut av sensommaren.
Kram Eva-Mari

 
Klockan 10 augusti 2011 kl. 23:31 , Blogger Mia Maräng sa...

Hejsan!
Va roligt att åka till ullared. Håller förgående talare ,Du har alltid trevligt runt dig.
Kram Mia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida