söndag 24 juli 2011

På resande fot, del 2!


 Hej alla bloggvänner! Som jag skrev i förra inlägget så har vi varit på resande fot denna vecka! Vi fortsatte färden till dotter å måg i Arboga, där vi har fiskat kräftor, ja inte jag mer än varit med å tittat... de fiskar kräftor i tre månader nu och säljer till uppköpare, ca 70 kg/dag tar de upp, ja de har att stå i!

 Här rensar de ut de minsta kräftorna som slängs tillbaka i Hjälmaren. Lille " Vilgott" är med på bilden här!!
 Å så har vi flyttat alla fåren till ny hage, de är 16 st små å stora med en sur bagge, som ska hålla reda på sin hjord!
 Så har vi gosat med Malva och hennes två små söta valpar, Sigge och Siri! Helt underbara varelser!
 På torsdag åkte jag, Emma och hennes svärmor på en liten tripp och hamnade här hos härliga Viola! Så underbart ställe och kaffe i glashuset fick vi, så skönt att sitta där! Tack Viola för trevlig stund hos dig, där vi också fick med oss lite smått å gott hem!

 Lördag kväll hemma tillbringade vi på "Smultronstället" och bara njöt av friden som finns där ute!
Här hoppar bilderna lite som de vill idag så denna bild skulle vara förre "Smultronstället" men här intog vi en härlig lunch efter vi hade besökt Viola, slottet heter Mauritzberg (tror jag) låg vid kanten av Bråviken, så härligt och mycket god mat!
Här faller regnet ner i stora mänger idag, jag förbereder mig mentalt på att börja jobba i morgon.....! Vart de 5 veckorna ledighet tog vägen vet jag inte!!! Men jag ska inte klaga jobbar i morg måndag och är sedan ledig i 3 dagar!
Ha en fin söndag alla goa vänner!
Kram Iréne

Etiketter:

3 kommentarer:

Klockan 24 juli 2011 kl. 08:50 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt ni har det!
Valpisarna är ju hur söta som helst och er mysiga veranda på Smultronstället ser fulländad ut.
Agneta kram

 
Klockan 24 juli 2011 kl. 10:12 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så kul att hälsa på hos Violan! Din bild från smultronstället ger mig hemlängtan trots att jag var hos mor och syskon igår, mor fyllde 93. Plockade kantareller och badade i Vänern. Besökte också Vandels Handel och köpte en barnstol. Vill gärna träffa dig Iréne men nu är både augusti och september så jag vet inte när jag åker hem nästa gång.
Kram Eva

 
Klockan 24 juli 2011 kl. 12:14 , Blogger Cajsas Faster sa...

Men va kul! Du har ju varit precis runt hörnet!
Roligt med resor och roligt ungar i alla former:)

Kram Marie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida