onsdag 17 augusti 2011

Gröna fingrar och småprinsarna!

Hej alla bloggvänner!
Hoppas ni har en fin dag? Här håller sig regnet borta än!
Jag har alltid sett mig som att INTE ha gröna fingrar och ser mig fortfarande sådan om jag ska jämnföra mig med er som verkligen har det. Men i år har jag lyckas lite med blommorna i krukor, de har inte vissnat, de har inte övervattnats eller fått för lite vatten. alltid något!




 Denna kruka fixade jag till idag, var inne å handlade och affären hade fått in krysantemum, då börjar mina hjärnceller arbeta och denna stora kruka vann jag på Tradera men ståt utan blommor, men hux flux så blev den så här!
 Ja det är nog så att hösten kommer allt närmare oss, detta träd har börjat att få lite höstfärger!
 I går tisdag fick vi besök av våra småprinsar, tänk vad härligt när de kommer instormande å ropar mormor å morfar vad vi har saknat er, då blir man varm i hela kroppen! Fast syskonkärleken finns allt där oxå ;) här tröstas Elias av mamma Linda efter lite uppfostran av storebror!
Å storebror börjar bli tandlös, fyller 7 om en månad, ska börja första klass till måndagen, hjälp var tog tiden vägen?! Kommer ihåg att jag tänkte när Elias föddes för 4 år sedan att tänk när de här pojkarna är tonåringar..... nu är Gabbe halv vägs dit!! Nu väntar de spänt på att få en kusin om si så där 2 månader, ja även jag väntar *ler*!
Nu jobb i eftermiddag och hela torsdagen, sedan ledigt under helgen!
Ha nu en fin dag alla goa vänner! Kram Iréne

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Klockan 17 augusti 2011 kl. 03:26 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilka rara små killar!
Och gröna fingrar var det där, ja, verkligen.
Agneta kram

 
Klockan 17 augusti 2011 kl. 05:52 , Blogger Jenny sa...

Vad söta de är dina små prinsar:)

Tycker allt att du verkar ha väldigt gröna fingrar Iréne, vad vackert det blommar i dina krukor!

Kraam Jenny

 
Klockan 17 augusti 2011 kl. 06:05 , Blogger Skogslyckan sa...

Vad kul det var att se spänner och krukor fulla med blommor hos dig. Då kom de till rätt person, ser då verkligen ut som du kan ta hand om blommor!
Alltid kul att få se det man sålt hos den nye ägaren. Nyss regnade det som himlen öppnat sig, nu skiner solen...hm. Ha en fortsatt fin kväll.
Kram Pia

 
Klockan 17 augusti 2011 kl. 09:52 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fina dina blommor är! Här börjar sommarblommorna sjunga på sista versen så det börjar bli dags att göra ett besök i handelsträdgården för att fylla på med lite annat.

Vilka fina grabbar! Ibland kan syskonkärlek bli lite för tuff, men det var ju tur att tanden ramlat ut av sig själv och inte med hjälp av brorsan;-)

Ha en fin jobbkväll!
Kram,
Regina

 
Klockan 17 augusti 2011 kl. 11:34 , Blogger Vardag och flärd sa...

Du har absolut gröna fingrar! Vilken blomsterprakt!
Kram Eva

 
Klockan 18 augusti 2011 kl. 13:00 , Blogger himlaverket sa...

Såna där härliga tandlösa små killar å tjejer jobbar jag med dagligen, de är så underfundiga och roliga.
Just nu har jag 17 stycken, hälften killar och hälften tjejer.
Bästa jobbet liksom!
kram ullamaria

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida