lördag 3 september 2011

Gjutarkurs!

Hej alla bloggvänner!
Jag har varit på min gjutarkurs i betong igen! Sååå roligt, ska verkligen fortsätta med detta! Något som jag gillade till 1000!
 Här ovanför ser ni mina saker från första gången!
 Ett fat, orginalet stulet från jobbet ;)!
 Ett rabarberblad, inget fågelbad utan ska hängas på väggen med en ljuslykta på! Lite små hjärta, fjäril och en ros!
 Mina ljuslyktor av pet-flaskor, de är jag mest stolta över. Överlag tyckte jag att det mesta blev bra! Har i dag gjutet ett fågelbad i en balja med spetsmönster på, ska bli kul att få hämta på torsdag och se hur det blev!
 Har varit en tur till Wandels handel, såg en gång ett bord där men köpte inte det då, men nu var det fortfarande kvar, så då slog jag till! *ler* lite annorlunda med allt som finns på det, jag har bara slippat bort lite målarfärg och sedan lackat med vaxolja. Nu är bara frågan var ska det stå? Men det kommer framöver att bli lite ommöbleringar här i stora huset i och med att S flyttar till Låttsbyn, får faktiskt ett helt rum tomt....!
Ja nu har September kommit och tröskan går för fullt denna helg, är ju lovat fint väder, så då får man köra! Jag jobbar, fast idag tog jag semester, men i morgon så är det full rulle igen!
Önska er alla underbara bloggvänner en skön helg!
Kram Iréne

Etiketter:

9 kommentarer:

Klockan 3 september 2011 kl. 12:00 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vilket härligt bord! Ja, på Wandels handel finns hur mycket som helst, man får gå länge och rota runt så hittar man roliga saker.
Är det Lotsbyn i Järn S flyttar till? Min systerson m familj bor o Lotsbyn och min svåger har sitt företag där.
Ha en härlig helg med tröskningen, här håller grannen på in på natten.
Kram Eva

 
Klockan 3 september 2011 kl. 12:06 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Vad duktig du är på att gjuta i betong! Jättefina alster du gjort, fatet gillade jag speciellt!
Vad bra att bordet fanns kvar, hur fint som helst det oxå:)

Ha en fortsatt trevlig helg,

Kraam Jenny

 
Klockan 3 september 2011 kl. 12:10 , Blogger VillaKarlslund sa...

Fina gjutningar du gjort:))
Ljusstakarna var superfina, smart med pet-flaskor
måste provas:))
Och bordet var ju jättesnyggt:)
Ha en fortsatt fin helg.
Kram Tina

 
Klockan 3 september 2011 kl. 12:47 , Blogger Elzie sa...

Vilka fina saker du gjort. Skulle också gjutit i sommar, men har det blivit av? Nejdå!!!
Bordet gillade jag. Var lite annorlunda. Här får inte rum en pryl till. Vill däremot bli av med någon möbel.
Jo tack, vi hade det riktigt trevligt på mors födelsedag. Speciellt sen vi kom hem till henne. Är lite svårt att prata när alla sitter bredvid varann.
Ha en riktigt fin söndag.
Kram Elzie

 
Klockan 3 september 2011 kl. 12:47 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Undrar jag om jag kommer till skott och får något gjutet någon gång. Är väl för feg för att prova på;-)

Så fina saker du har gjort! Tänk vad många olika saker man kan använda som form...aldrig hade jag kommit på att man kan använda Pet-flaskor som formar.

Har sett här omkring att bönderna har fullt upp, traktorer och skördetröskor och annat går flitigt. Flyttfåglarna som passerade och hade nattläger här ikring i våras är nu på väg tillbaka. Nu är det nog höst iaf.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

 
Klockan 3 september 2011 kl. 23:36 , Blogger Fru C sa...

Jag vill också gjuta betong och fynda bord...men jag njuter också av att läsa om det på din blogg.

Kram//

 
Klockan 4 september 2011 kl. 10:11 , Blogger Skogslyckan sa...

Du gör så otroligt vackra saker i betong, och kan förstå att du blivit biten. Bordet var så fint med alla detaljer, du hittar säkert en bra plats till det. Vilken helg det varit, med härligt sensommar väder. Hoppas du får en mysig kväll!
Kram Pia

 
Klockan 4 september 2011 kl. 10:20 , Blogger barbrok sa...

Visst är det toppen med betonggjutning!! Med massor av fantasi kan man göra hur mycket som helst! Gillade ditt fat speciellt mycket.
Kram

 
Klockan 5 september 2011 kl. 11:28 , Blogger Viola sa...

Jissis vilka fina saker du gjutit och det gjorde du rätt...att du slog till på bordet :) hoppas allt är väl med dig och de dina, KRAM

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida